مرکز سرطان و مؤسسه تحقیقاتی اچ. لی مافیت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Moffitt Cancer Center
and Research Institute
نوعمرکز تحقیقاتی و درمانی سرطان
بنیانگذاری شده۱۹۸۶
وابستگیمؤسسه ملی سرطان
رئیسدکتر پاتریک هو
موقعیتتمپا، فلوریدا، آمریکا
وبگاه

مرکز سرطان و مؤسسه تحقیقاتی اچ. لی مافیت یکی از معتبرترین مراکز درمانی و تحقیقاتی سرطان در دنیا است که در شهر تمپا، ایالت فلوریدا قرار دارد. این بیمارستان در سال ۱۹۸۱ توسط مجلس قانونگذاری فلوریدا تأسیس شد و در اکتبر ۱۹۸۶ در پردیس دانشگاه جنوب فلوریدا افتتاح شد.[۱] مافیت تنها مرکز جامع سرطان تعیین شده توسط مؤسسه ملی سرطان مستقر در فلوریدا است.[۲][۳] در سال ۲۰۲۰، US News & World Report مرکز سرطان مافیت را به عنوان بیمارستان شماره ۸ سرطان در سطح کشور قرار داد.[۴][۵]

مافیت یکی از معدود بیمارستان‌های سرطان در جهان است که متخصصان آن برای مبارزه با سرطان بر روی موضوعاتی مانند زیست‌شناسی فرگشتی، زیست‌شناسی محاسباتی تومور، زیست‌شناسی سرطان، علوم کامپیوتر و انفورماتیک برای پیش‌بینی مسیر تومور و مهار سیستم ایمنی بدن کار می‌کنند. تحقیقات بالینی انجام شده در این مرکز تحقیقاتی منجر به تاییدیه‌های اولیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای روش درمانی کارتی سل تراپی (CAR T-cell)، یکی از جدیدترین روش درمان سرطان شد.

اعتبار[ویرایش]

از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۰، مافیت همواره به عنوان یکی از بهترین بیمارستان‌های تخصصی سرطانِ آمریکا در کنار مراکز معتبری مانند ام دی اندرسون، مموریال اسلون کترینگ، میو کلینیک، و مرکز سرطان دانا فاربر دانشگاه هاروارد رتبه‌بندی شده‌است.[۶]

زمینه‌های تحقیقاتی[ویرایش]

در حال حاضر ۴ برنامه تحقیقاتی میان رشته‌ای در مرکز مافیت مشغول به کار هستند:

  • زیست‌شناسی و تکامل سرطان: به بررسی و تعریف پویایی‌های پیچیده حاکم بر زیست‌شناسی و پاسخ‌های درمانی سرطان، و ارائه عوامل و استراتژی‌های جدید برای پیشگیری و درمان بدخیمی‌های مقاوم یا عودکننده تمرکز دارد.
  • اپیدمیولوژی سرطان: تحقیقات منجر به شناسایی عوامل پر ریسک در سرطان و استفاده از این یافته‌ها به منظور پیشگیری موفق و تشخیص زودهنگام بیماری.
  • زیست‌شناسی شیمیایی و پزشکی مولکولی: ادغام زیست‌شناسی شیمیایی و فناوری‌های زیست‌شناسی سیستمی برای توسعه رویکردهای درمانی جدید.
  • ایمونولوژی سرطان: استفاده از یافته‌های تحقیقات پایه برای درمان سرطان‌های انسانی به منظور بهبود روش‌های درمانی بالینی پیشرفته.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "About Us - Our Story". Moffitt Cancer Center. Archived from the original on 2014-03-13. Retrieved 2014-03-13.
  2. "Cancer Centers". American Cancer Society.
  3. "National Cancer Institute - Moffitt Cancer Center". American Cancer Society.
  4. "Best Hospitals for Cancer". U.S. News & World Report. 2018.
  5. "U.S. News & World Report".
  6. "H. Lee Moffitt Cancer Center and Research Institute, Nationally Ranked in 4 Specialties". usnews.com. Archived from the original on 2012-09-16. Retrieved 25 September 2017.