مرد رنسانس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مرد رنسانس
پوستر فیلم
کارگردانپنی مارشال
تهیه‌کنندهسارا کالتون
الیوت ابوت
پنی مارشال
رابرت گرینهوت
نویسندهجیم برنشتاین
موسیقیهانس زیمر
فیلم‌بردارآدام گرینبرگ
تدوین‌گرجورج باورز
شرکت
تولید
تاریخ‌های انتشار
  • ۳ ژوئن ۱۹۹۴ (۱۹۹۴-06-۰۳)
مدت زمان
۱۲۸ دقیقه
کشورایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۴۰ میلیون دلار[۱]
فروش گیشه۲۴ میلیون دلار[۲]

مرد رنسانس (به انگلیسی: Renaissance Man) یک فیلم سینمایی کمدی آمریکایی به کارگردانی پنی مارشال محصول سال ۱۹۹۴ با بازی دنی دویتو، گرگوری هاینز، جیمز رمار و کلیف رابرتسون است. در استرالیا، این فیلم با عنوان ارتش اطلاعاتی شناخته می‌شود.

داستان[ویرایش]

بیل راگو (دنی دویتو) یک مدیر تبلیغات مطلقه است که به خاطر شانس خود موفق شده‌است. هنگامی که شغل خود را در دیترویت از دست می‌دهد، آژانس بیکاری برای او شغل موقت: تدریس در کلاس‌های سواد آموزی پایگاه آموزشی نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا، در حوالی فورت مک کلین پیدا می‌کند.

در روزهای نخست راگو که علاقه ای به این کار نداشت، دریافت که او فقط شش هفته فرصت دارد تا اصول درک و استفاده از زبان انگلیسی را به گروهی از سربازان تحصیل نکرده آموزش دهد. بیشتر سربازان سواد کمی دارند و در عین حال علاقه ای به این یادگیری ندارند.

راگو که قادر به برقراری ارتباط با دانش آموزان خود نبود و ناامید بود که علاقه آنها را برانگیزد، از نمایشنامه مورد علاقه خود هملت از ویلیام شکسپیر نقل قول می‌کند…[۳][۴]

منابع[ویرایش]

  1. "Box office / business for Renaissance Man". Internet Movie Database. Retrieved August 8, 2009.
  2. "RENAISSANCE MAN". Box Office Mojo. Retrieved August 8, 2009.
  3. Cerone, Daniel (June 7, 1994). "Weekend Box Office: 'Flintstones' Keeps Rolling Along". The Los Angeles Times. Retrieved 2011-11-06.
  4. Lovell, Glenn (December 25, 1994). "The Past Picture Show the Good, the Bad and the Ugly -- a Year Worth's of Movie Memories". San Jose Mercury News (Morning Final ed.).

پیوند به بیرون[ویرایش]