مدحت سنجر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مدحت سنجر

حزب دموکراتیک خلق‌ها
آغاز به کار
فوریه ۲۰۲۰
همکار با پروین بولدان
پس ازصلاح الدین دمیرتاش
و فیگن یوکسک‌داغ
رهبر حزب دمکراتیک خلق‌ها
آغاز به کار
فوریه ۲۰۲۰
پیش ازانحلال حزب
ببینید حزب مناطق دموکراتیک
نماینده مجلس مجلس ملی کبیر ترکیه
آغاز به کار
۲۲ ژوئیه ۲۰۰۷
اطلاعات شخصی
زاده۱۹۶۳
نصیبین، ترکیه
حزب سیاسیحزب جامعه دموکراتیک
(پیش از ۲۰۰۸)
حزب مناطق دموکراتیک
(۲۰۰۸–۲۰۱۴)
حزب دموکراتیک خلق‌ها
(۲۰۱۴-اکنون)

مدحت سنجر (به ترکی استانبولی: Mithat Sancar) سیاستمدار عرب متولد ۱۹۶۳ در شهرستان نصیبین در استان ماردین از خانواده عرب در کردستان ترکیه، حقوقدان و رهبر مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه است. وی اصالتاً عرب تبار است.

زندگی شخصی[ویرایش]

مدحت سنجر متولد ۱۹۶۳شهر نصیبین می‌باشد سنجر دبیرستان را در دیاربکر تمام کرد و به دانشگاه آنکارا رفت و در آنجا فارغ‌التحصیل رشته حقوق عمومی شد. در سال ۱۹۹۵ پس از فارغ‌التحصیلی دکتری خود را دریافت کرد.[۱]

از سال ۱۹۸۵–۱۹۹۰ او به عنوان دستیار تحقیقاتی در دانشکده حقوق دانشگاه دجله کار کرد.[۲] از سال ۱۹۹۹ تدریس را شروع و در سال ۲۰۰۷ استاد کامل در دانشگاه آنکارا شد.[۱]

زندگی سیاسی[ویرایش]

پیش از انتخابات عمومی ژوئن سال ۲۰۱۵ رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها صلاح الدین دمیرتاش از دانشجویان سابق سنجر از او خواسته بود تا برای انتخابات در پارلمان شرکت کند. پس از کمی تردید او موافقت کرد که به منظور کمک به حزب دمکراتیک خلق‌ها برای عبور از آستانه ۱۰٪ فعالیت دانشگاهی خود را متوقف کند. وی با هدایت لیست انتخاباتی این حزب در حوزه انتخابیه ماردین به عضویت شورای عالی ملی انتخابات در می‌آید در انتخابات فوری نوامبر ۲۰۱۵ و در انتخابات عمومی ۲۰۱۸ وی مجدداً انتخاب می شودوی همچنین در حال حاضر نایب رئیس مجلس شورای ملی ترکیه می‌باشد. در ۲۳ فوریه سال ۲۰۲۰ سنجر به همراه پروین بولدان که مجدداً انتخاب شد، به عنوان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها انتخاب شدند.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Beyza Kural (20 May 2015). "Sancar, Akademiden Meclis'e Giden Yolda Mardin'de" [Sancar, from Academia to Parliament via Merdin] (به ترکی استانبولی). Bianet. Retrieved 21 November 2015.
  2. Suavi Aydin, Meryem Erdal, Mithat Sancar, Eylem Ümit Atilgan (2011). Just Expectations: A Compilation of TESEV Research Studies on the Judiciary in Turkey. p. 146. ISBN 978-605-5832-63-6.{{cite book}}: نگهداری یادکرد:نام‌های متعدد:فهرست نویسندگان (link)