محمود مختاریان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محمود مختاریان
مختاریان در مصاحبه با خبرگزاری مهر
زادهٔ۱۳۳۰
تهران
محل زندگیتهران
ملیت ایران
شهروندیایران
پیشینه علمی
شاخه(ها)روزنامه‌نگاری، فتوژورنالیسم، چاپ و گرافیک و صفحه‌آرایی
محل کاردانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی[۱]
مختاریان در کارگاه سواد رسانه‌ای

محمود مختاریان (متولد ۱۳۳۰ در تهران)[۲] روزنامه‌نگار، پژوهشگر و استاد دانشگاه ایرانی است. او به موضوعاتی مثل روزنامه‌نگاری، فتوژورنالیسم، چاپ و گرافیک و صفحه‌آرایی می‌پردازد.[۳] در سال ۱۳۹۳ وزارت فرهنگ و ارشاد ایران از مختاریان به عنوان «پیشکسوت روزنامه نگاری» تقدیر کرد.[۴][۵] در سال ۱۳۹۶، دانشگاه سوره از ۴۵ سال فعالیت مطبوعاتی مختاریان تجلیل کرد.[۶][۷]

حرفه کاری[ویرایش]

مختاریان در سال ۱۳۴۸ وارد روزنامه کیهان شد و تا سال ۱۳۵۶ تحت نظر مصطفی مصباح زاده کار کرد. سپس به مدت یک سال به روزنامه الاهرام پیوست.[۸] او همچنین به مدت سه ماه در روزنامه گاردین کارآموزی کرده‌است. مختاریان ۱۵ سال معاونت فنی سردبیری روزنامه کیهان را برعهده داشت. مختاریان با پیوستن حسین شریعتمداری به کیهان از این روزنامه رفت. او در سال ۱۳۷۲ به روزنامه ایران پیوست و تا ۱۳۹۵ به فعالیت در این روزنامه ادامه داد.[۹][۱۰]

مختاریان از سال ۱۳۷۰ تدریس خود را در زمینه فتوژورنالیسم و صفحه‌آرایی شروع کرد.[۱۱]

پانویس[ویرایش]

  1. «در ارتباطات یکدیگر را تخریب نکنیم». ایسنا. ۲۰۱۴-۱۱-۱۲. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۲-۱۹.
  2. «روزنامه‌نگاری که صندلی ندارد!». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۱۶-۰۸-۲۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۲-۱۵.
  3. «دربارهٔ یک نام: محمود مختاریان». همشهری آنلاین. ۲۰۱۵-۱۰-۲۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۲-۱۵.
  4. ارشاد، وزارت فرهنگ و. «تجلیل از محمود مختاریان در نمایشگاه مطبوعات». وزارت فرهنگ و ارشاد. بایگانی‌شده از اصلی در ۶ نوامبر ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۲-۱۹.
  5. «تجلیل از محمود مختاریان در نمایشگاه مطبوعات- اخبار اجتماعی - اخبار تسنیم - Tasnim». خبرگزاری تسنیم - Tasnim. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۲-۱۹.
  6. «نیم قرن دلسوزی و دوندگی برای مطبوعات». ایران آنلاین. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۲-۱۹.
  7. 10 (۲۰۱۷-۰۵-۱۴). «تجلیل از 45 سال فعالیت رسانه ای محمود مختاریان». ایرنا. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۲-۱۹.
  8. «بزرگان روابط عمومی و ارتباطات/ محمود مختاریان». شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط عمومی ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۲-۱۵.
  9. 10 (۲۰۱۴-۱۱-۱۲). «تجلیل از پیشکسوت روزنامه‌نگاری در نمایشگاه مطبوعات». ایرنا. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۲-۱۹.
  10. «خداحافظی استاد محمود مختاریان از روزنامه ایران پس از٢٢سال فعالیت/تصاویر». shafaonline.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۷ فوریه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۲-۱۹.
  11. hakimi. «قاب‌های ماندگار/ تقدیر شفقنا از محمود مختاریان؛ پیشکسوت عرصه مطبوعات | خبرگزاری بین‌المللی شفقنا». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۱۲-۱۹.