محمدرضا جعفری جلوه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محمدرضا جعفری جلوه
زادهٔ۱۳۳۸
تهران
ملیتایران
تحصیلاتلیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سال‌های فعالیت۱۳۵۸-اکنون

محمدرضا جعفری جلوه (زاده ۱۳۳۸ - تهران) مدیر تلویزیون و سینما اهل ایران است.

از سمت‌های وی می‌توان به مدیریت رادیو نمایش، مدیریت شبکه سراسری صدا، مدیریت شبکه دو سیما، مدیریت شبکه چهارم سیما و مدیریت شبکه اول سیما اشاره کرد. وی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بوده‌، جعفری جلوه در سال ۱۳۷۲ معاونت فرهنگی این بنیاد نیز بوده است.

جعفری جلوه همچنین داور بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۱ بوده‌است.

مدیریت سینمایی[ویرایش]

وی معاون سینمایی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی در دولت نهم بود که سینمای ملی را به عنوان رویکرد و شعار مدیریتی خود مطرح کرد.[۱]

مدیریت شبکه دو[ویرایش]

جعفری جلوه در ۲۵ آذر ۱۳۹۳ و در سن ۵۵ سالگی از سوی علی اصغر پورمحمدی به عنوان مدیر شبکه دو سیما منصوب شد.[۲] در ۲۵ تیر ۱۳۹۷، سید مرتضی میرباقری معاون سیما اعلام کرد در صورت یافتن یک مدیر جوان، جعفری جلوه را برکنار خواهد کرد اما این اتفاق هرگز نیفتاد.[۳] پس از اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، جعفری جلوه یکی از مدیرانی بود که باید براساس قانون برکنار می‌شد اما با مکاتبه عبدالعلی علی‌عسگری رییس سازمان صدا و سیما با سید علی خامنه ای رهبر ایران، این قانون نقض شد و جعفری جلوه باقی ماند.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. https://www.isna.ir/news/8406-04290/
  2. «تغییرات بزرگ در تلویزیون / احسانی مدیر شبکه اول و جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما شدند». خبرگزاری هنر ایران. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۱۰-۳۱.
  3. «سیاست صداوسیما در انتصاب مدیران اعلام شد». www.alef.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۱۰-۳۱.
  4. دیدارنیوز، پایگاه خبری تحلیلی (۲۰۲۰-۱۰-۳۱). «خلاف آشکار رئیس سامان صداوسیما برای زیرپا گذاشتن قانون منع بکارگیری از بازنشستگان». fa. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۱۰-۳۱.
مناصب احزاب سیاسی
عنوان جدید رئیس کمیته هنرمندان ستاد انتخاباتی علی لاریجانی
۱۳۸۴
آخرین حضور انتخاباتی لاریجانی