محاکمه رهبران استقلال‌طلب کاتالونیا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محاکمه رهبران استقلال‌طلب کاتالونیا
دیوان عالی اسپانیا
دیوان عالی اسپانیا اکتبر۲۰۱۲ مادرید
دادگاهدیوان عالی اسپانیا
نام کامل پروندهپرونده ویژه ۲۰۹۰۷/۲۰۱۷ دیوان عالی اسپانیا
صدور حکم۱۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-10-۱۴)
رونوشت(ها)
تاریخچه پرونده
Subsequent action(s)نه متهم به اتهام فتنه و سوء استفاده از بودجه عمومی به ۹ تا ۱۳ سال زندان محکوم خواهند شد. سه متهم دیگر به دلیل نافرمانی جریمه می‌شوند.
اعضای دادگاه
قاضی‌ها
  • مانوئل مارچنا (رئیس)
  • آنتونیو دی مورال گارسیا
  • لوچیانو وارلا
  • آندرئاس مارتنیز آریتا
  • خوان رومن بردوگو گومز دلا تور
  • آناماریا فردد گارسیا
  • آندرئاس پالومو دل آرکو
موافقان/مخالفانحکم متفق‌القول
کلیدواژه‌ها
همه‌پرسی استقلال کاتالونیا

محاکمه رهبران استقلال‌طلب کاتالونیا (‌Causa Especial 20907/2017) به پرونده ویژه ۲۰۹۰۷/۲۰۱۷ دیوان عالی اسپانیا موسوم است و روند بررسی این پرونده را دنبال می‌کند. دیوان عالی اسپانیا اعلام کرد که تحقیقات و بازپرسی‌ها علیه هجده تن از رهبران استقلال‌طلب کاتالونیا که از ۱۲ فوریه ۲۰۱۹ آغاز شد به پایان رسیده‌است و به زودی دادگاه این افراد برگزار خواهد شد.

دادستان تنها پنج روز کاری زمان دارد تا پای رهبران کاتالونیا را به دلیل برگزاری غیرقانونی همه‌پرسی به دادگاه بکشاند.

از جمله این افراد اوریول جونکراس معاون دولت محلی کاتالونیا، جوردی سانچز و جوردی کوئیکسارت فعالان سیاسی و اعضای کابینه و کارمه فورکادلی سخنگوی پارلمان کاتالونیا می‌باشند، از جمله ۹ نفر به اتهام شورش و عدم تبعیت از قانون دادگاهی می‌شوند و احکامی از جمله ۹ تا ۱۳ سال زندان در انتظار آنهاست.

محاکمه این افراد بزودی از سوی عالی‌ترین دادگاه اسپانیا فرا خوانده خواهند شد.

در اول اکتبر ۲۰۱۷ در همه‌پرسی استقلال کاتالونیا (۲۰۱۷) که توسط حکومت کاتالونیا در خصوص استقلال کاتالونیا برگزار شد.[۱] فراخوان همه‌پرسی در ژوئیه ۲۰۱۷ اعلام و در ۶ سپتامبر ۲۰۱۷ تأیید شد.

پس از آن طی اقدامی یکجانبه اعلام استقلال کرد. در پی این رخداد، دولت مستقر در مادرید نتایج رفراندوم را بر خلاف قانون اساسی کشور خواند و از اعطای استقلال به این منطقه سرباز زد.

منابع[ویرایش]

  1. Jones, Sam (9 June 2017). "Catalonia calls independence referendum for October". The Guardian (به انگلیسی). ISSN 0261-3077. Retrieved 9 June 2017.

پیوند به بیرون[ویرایش]