مبارز (فیلم ۲۰۱۱)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مبارز
پوستر فیلم
کارگردانگوین اکونر
تهیه‌کنندهگوین اکونر
گرگ اکونر
فیلمنامه‌نویسگوین اکونر
کلیف دورفمن
داستانکلیف دورفمن
گوین اکونر
بازیگرانتام هاردی
جوئل اجرتون
جنیفر موریسون
فرانک گریلو
نیک نولتی
کوین دان
برایان کالن
دنزل ویتاکر
نوآه امریش
کرت انگل
ماکسیمیلیانو هرناندز
موسیقیمارک ایشام
فیلم‌بردارماسانوبو تاکایاناگی
تدوین‌گرسین آلبرتسون
مت چسه
جان گیلروی
آرون مارشال
شرکت
تولید
Mimran Schur Pictures
Filmtribe
Solaris Entertainment
توزیع‌کنندهلاینزگیت
تاریخ‌های انتشار
  • ۹ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۰۱۱-۰۹-۰۹)
مدت زمان
۱۴۰ minutes[۱]
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم$۲۵ میلیون[۲]
فروش گیشه$۲۳٬۰۵۷٬۱۱۵[۲]

مبارز (انگلیسی: Warrior) فیلمی در ژانر درام و رزمی به کارگردانی گوین اکونر است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. فیلم با تحسین به شدت مثبت منتقدان و تماشاگران همراه بوده و اکنون یکی از ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ در IMDB محسوب می‌شود.[۳]منتقدان دلیل اصلی موفقیت فیلم را این می‌دانند که برعکس بسیاری از فیلمهای مبارزه‌ای کلیشه‌ای تمرکز خود را بجای مبارزات روی رابطه سه شخصیت اصلی گذاشته‌است. این فیلم سکوی پرتاب تام هاردی بود که باعث شد بیشتر از قبل نزد منتقدان و به خصوص تماشاگران شناخته شود و در طی سال‌های آینده تبدیل به یکی از بهترین بازیگران مرد سینما حال حاضر شود. مبارز نامزد یک جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بود که آن را بدست نیاورد.

داستان فیلم[ویرایش]

تامی که تفنگدار سابق نیروی دریایی است بعد از مدت‌ها به کشورش بازمی‌گردد و به خانه پدرش می‌رود که پیش تر مردی دائم‌الخمر بوده و اکنون توبه کرده و تبدیل به مردی مذهبی شده که مدام کلیسا می‌رود. تامی از پدرش که در دوران جوانی مثل خودش عضو ارتش بوده می‌خواهد که به او در تمرینات سختی که برای شرکت در مسابقات «هنرهای رزمی ترکیبی» آغاز می‌کند کمک کند. از آن طرف برندون که برادر تامی می‌باشد و مدت هاست رابطه اش را با او قطع کرده بخاطر نگه داشتن خانه اش که رهن بانک بود چاره‌ای نمی‌بیند جز اینکه دوباره به رینگ بازگردد و این مسئله دو برادر را رو به روی یک دیگر قرار می‌دهد. این در حالی است که رابطه برندون و تامی مدت هاست به سردی گراییده و هرکدام دیگری را مقصر اتفاق تلخی که برای مادرشان افتاده می‌دانند…

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Warrior British Board of Film Classification". British Board of Film Classification. ۲۰۱۱-۰۸-۲۲. Retrieved 2011-08-22.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "Warrior (۲۰۱۱) - Box Office Mojo". Box Office Mojo. Retrieved November 21, 2011.
  3. http://www.imdb.com/chart/top

پیوند به بیرون[ویرایش]