ما تو را به جنب‌وجوش می‌اندازیم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«ما تو را به جنب و جوش می‌اندازیم»
ترانه کوئین
از آلبوم اخبار جهان
تاریخ پخش۷ اکتبر ۱۹۷۷
تاریخ ضبط۱۹۷۷
ژانرراک اند رول، بلوز راک
زمان۲:۰۱
ناشرای‌ام‌آی(بریتانیا)، الکترا(آمریکا)
ترانه‌سرا(ها)برایان می
تهیه‌کننده(ها)کوئین

ما تو را به جنب و جوش می‌اندازیم (به انگلیسی: We Will Rock You) یک آهنگ نوشته شده توسط برایان می و اجرا شده توسط گروه کوئین از آلبوم اخبار جهان آن‌ها در سال ۱۹۷۷ می‌باشد. رولینگ استون رتبه ۳۳۰ را از "۵۰۰ ترانهٔ برتر تمام زمان‌ها" در سال ۲۰۰۴، و آرآی‌ای‌ای رتبهٔ ۱۴۶ را در لیست خود با نام ترانه‌های قرن به این آهنگ داده است. همچنین در سال ۲۰۰۹، "ما تو را به جنب و جوش می‌اندازیم" وارد تالار مشاهیر گرمی شد.

به غیر از ۳۰ ثانیه پایانی این ترانه که شاهد نوازندگی سولو گیتار توسط برایان می بودیم، در سایر اجزای این ترانه تنها از تکنیک پایکوبی و کف‌زدن استفاده شده‌است که از آن یک‌ضرب ریتمیک خلق کرده‌است. در ۱۹۷۷، "ما تو را به جنب و جوش می‌اندازیم" و "ما قهرمانیم" باهم به‌عنوان ۱۰ ترانهٔ برتر جهانی شناخته شدند. بزودی پس از اینکه آلبوم منتشر شد، بسیاری از ایستگاه‌های رادیویی شروع به پخش این آهنگ، پشت سر هم و بدون وقفه کردند!

از زمان انتشار آن، "ما تو را به جنب و جوش می‌اندازیم" توسط بسیاری از هنرمندان بزرگ، برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و سایر رسانه‌های جهانی بازسازی، بازخوانی، نمونه‌برداری و ریمیکس شده‌است.

که در سریال پیکی بلایندرز استفاده شده است.این آهنگ در جام جهانی استفاده شده است.

منابع[ویرایش]