مایکروسافت آفیس ۲۰۰۱

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مایکروسافت آفیس 2001[۱]
مایکروسافت آفیس ۲۰۰۱
توسعه‌دهنده(ها)مایکروسافت
انتشار پایدار
9.0.6[۲]
{date تاریخ شروع و سن | 25 ژوئیه 2005}}
سیستم‌عاملسیستم عامل کلاسیک مک
گونهمجموعه دفتر

مایکروسافت آفیس ۲۰۰۱ (به انگلیسی: Microsoft Office 2001) مجموعه ای از نرم‌افزارهای بهره‌وری برایمک او اس ۸، مک او اس ۹ یا محیط کلاسیک درمک او اس ایکس است. این معادل مک آفیس ۲۰۰۰ است. این ویرایش توسط مایکروسافت ساخته شده و در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۰ قبل از انتشار آن در ۱۱ اکتبر ۲۰۰۰ اعلام شد.

برنامه‌های کاربردی[ویرایش]

مانند نسخه‌های قبلی مایکروسافت آفیس، آفیس ۲۰۰۱ شامل ورد، پاورپوینت و اکسل نیز می‌باشد. همچنین، برای اولین بار، همراهان،[۳] یک مدیر اطلاعات شخصی را شامل می‌شود که دارای یک سرویس گیرنده پست الکترونیکی، تقویم، دفترچه آدرس، لیست کارها و یادداشت‌های شخصی باشد.

پانویس[ویرایش]

گاهی اوقات آفیس ۲۰۰۱ خطا در هنگام ذخیره سند ورد خطای «کامل» را گزارش می‌کند، حتی اگر هارد دیسک کامل نباشد. این امر با صرفه جویی در ذخیره‌سازی یک سند بیش از حد مکرر ایجاد می‌شود و رایانه در حال خارج شدن از فضای موقت مورد نیاز برای ذخیره فایل است. با راه اندازی مجدد ورد یا مجدداً راه اندازی مجدد مک، این مشکل قابل حل است.[۴]

جستارهای وابسته[ویرایش]

هنگامی که استیو جابز در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۰، آفیس ۲۰۰۱ را در نمایشگاه اپل پاریس اعلام کرد، جمعیت به روشی شبیه به چگونگی بهره‌برداری از اینترنت اکسپلورر برای مکینتاش زدند. جابز با بیان این جمله به جمعیت اطمینان داد: "آیا این عالی نیست که مک قصد دارد بهترین نسخه آفیس را داشته باشد؟" سپس این نرم‌افزار توسط کوین براون، مدیر کل مک بی یو در آن زمان، در یک رابط کاربری فرانسوی نشان داده شد. Entround 2001 اولین برنامه ای بود که جمعیت با شنیدن اینکه این ویژگی به همراه ویژگی‌های منحصر به فردش فقط برای مک در دسترس هستند، از آن تشویق کردند. ورد ۲۰۰۱ و مایکروسافت پاورپوینت ۲۰۰۱ نیز به واکنش‌های مثبت جمعیتی نشان داده شدند. اکسل ۲۰۰۱ نشان داده نشد.

منابع[ویرایش]

  1. "Microsoft Office 2001". Wikipedia (به انگلیسی). 2019-07-26.
  2. "Microsoft Office 2001 for Mac Security Update (9.0.6)". July 20, 2005. Retrieved June 21, 2011.
  3. "Microsoft Office 2001: MacOS". CNET. August 30, 2000. Retrieved June 21, 2011.
  4. Barber, Nan (2001). Office 2001 for Macintosh: The Missing Manual. O'Reilly.

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Microsoft Office 2001». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۴ نوامبر ۲۰۱۹.