ماه عسل (فیلم ۱۳۵۵)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ماه عسل
کارگردانفریدون گله
تهیه‌کنندهمهدی مصیبی
نویسندهفریدون گله
صدرالدین الهی
بازیگرانبهروز وثوقی
گوگوش
جمشید مشایخی
حمیده خیرآبادی
رضا کرم رضایی
علی ثابت فر
موسیقیواروژان
فیلم‌بردارحمید مجتهدی
تدوین‌گرحسن مصیبی
تاریخ‌های انتشار
۱۳۵۵
مدت زمان
۱۱۲ دقیقه
کشورایران
زبانفارسی

ماه عسل فیلمی به کارگردانی فریدون گله و نویسندگی فریدون گله و صدرالدین الهی محصول سال ۱۳۵۵ خورشیدی است.

فیلم «ماه عسل» محصول سییرا فیلم است که در سال ۱۳۵۴ خورشیدی ساخته شد و نمایش نخست آن در تاریخ پنجشنبه ۲۸ اسفند سال ۱۳۵۴ خورشیدی با عنوان «برنامه مخصوص نوروزی سال ۱۳۵۵» در سینماهای تهران و شهرستانها بوده است [۱] [۲] و به همین دلیل این فیلم محصول سال ۱۳۵۵ معرفی می‌شود.

نمایش فیلم «ماه عسل» با نمایش در ۱۲ سینما در تهران (آسیا، رکس، شهوند، لیدو، نپتون، ژاله، توسکا، المپیا، پاسارگاد، ناتالی، چرخ فلک و سیلورسیتی (قلهک)) و همزمان در سینماهای شهرستانهای اصفهان (چهار باغ - مهتاب)، مشهد (فردوسی - هما - شهرفرنگ)، لاهیجان (رویال)، بندرعباس (صحرا)، بابل (شهر فرنگ)، خرم آباد (آزیتا)، بروجرد (آریا)، زنجان (مولن روژ)، یزد (کاخ)، رامسر (آریا)، لنگرود (آریا)،‌ اندیمشک (پارادیا)، کرمانشاه (شهر فرنگ)، ساری (سپهر)، بندر پهلوی (گل سرخ)، قزوین (خیام)، شیراز (مترو)، گرگان (امپایر)، تبریز (تخت جمشید)، آمل (درفش)، رشت (سپیدرود)، آبادان (کیهان - شیرین)، اهواز (ساحل) و شهسوار (کاپری) آغاز شد [۱] [۲].

نمایش فیلم «ماه عسل» پس از ۲۱ روز نمایش در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۵۵ به پایان رسید و در روز بعد بجای آن، نمایش فیلم بی‌نشان در آن گروه سینمایی آغاز شد [۳].

خلاصه داستان[ویرایش]

رضا و مادرش ماه بانو با خانواده حسین، موسوم به خان بابا، همدم و مونس هستند. رضا اوقاتش را با چنگیز، پسر خانواده، می گذراند و به خواهر او مینو علاقه دارد. خان دایی موافق این وصلت است، اما خان بابا مخالفت می کند و محمود، پسر اکبرخان را برای ازدواج با دخترش در نظر گرفته است. وقتی مینو اعتراض می‌کند یکی از جوانهای خانواده به نام هوشنگ را به عنوان نامزد او معرفی می کنند. هوشنگ، که از آمریکا بازگشته و در خارج، خود نامزد دارد، به کمک خان دایی رضا را ترغیب می کند که بر علاقة خود به مینو پافشاری کند. عاقبت خان بابا و چنگیز رضایت می دهند که مینو و رضا ازدواج کنند.

بازیگران و صداپیشگان[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «تبلیغ اکران نوروزی فیلم «ماه عسل» در روزنامه اطلاعات، سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۵۴، صفحه ۳۲». وبگاه دانش‌سرای مشروطه.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ «تبلیغ اکران نوروزی فیلم «ماه عسل» در روزنامه اطلاعات، دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۵۴، صفحه ۳». وبگاه دانش‌سرای مشروطه.
  3. «تبلیغ آغاز نمایش فیلم «بی‌نشان» در روزنامه اطلاعات، پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۵۵، صفحه ۵». وبگاه دانش‌سرای مشروطه.