مارینا ماکسیمیلیان بلومین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مارینا ماکسیمیلیان بلومین
ماکسیمیلیان در سال ۲۰۱۹
ماکسیمیلیان در سال ۲۰۱۹
اطلاعات پس‌زمینه
نام بومیمارینا ماکسیمیلیان بلومین
نام تولدمارینا بلومین
زاده۱۵ دسامبر ۱۹۸۷ ‏(۳۶ سال)
خاستگاهدنیپروپتروفسک، اتحاد جماهیر شوروی
(now اوکراین)
ژانرپاپ
پیشه(ها)
  • خواننده
  • ترانه‌سرا
  • بازیگر
سال‌های فعالیت۲۰۰۲–تاکنون
ناشر(ان)هلیکن
همکاری‌های مرتبطکمون بند

مارینا ماکسیمیلیان بلومین (عبری: מארינה מקסימיליאן בלומין‎؛ زاده ۱۵ دسامبر ۱۹۸۷)، ملقب به مارینا ماکسیمیلیان، خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر اسرائیلی است. او نایب قهرمان فصل پنجم مسابقه موسیقی رئالیتی شو کوخاو نولاد شد.

اوایل زندگی[ویرایش]

بلومین در ۱۵ دسامبر ۱۹۸۷ در دنیپروپتروفسک، اتحاد جماهیر شوروی (اوکراین امروزی) زاده شد. او در سن سه سالگی همراه والدینش به اسرائیل مهاجرت کرد. این خانواده پیش از سکونت در محله پردس کاتز در بنی براک با دوستان خود در رامات گان زندگی می‌کردند. بلومین در دوران جوانی پیش مادرش الا که پیانیست کلاسیک بود، پیانو می‌آموخت و در گروه کر آواز خواند. او بعداً به هنرستانی رفت که مادرش در آنجا تدریس می‌کرد.[۱]

بلومین در دبیرستان آیرونی الف در استانتل آویو دانش‌آموخته شد. او بعداز اینکه ریک بیرمن، پیانیست، او را زیر پرو بال خود گرفت، در سنین ۱۵ سالگی اجرا در کلوپ‌های جاز را شروع کرد. او در جشنواره جاز دریای سرخ در ایلات به اجرا پرداخت.[۱] بلومین با کمون بند، یک گروه قومی - فیوژن - راک - جاز، در جشنواره‌ها و کلوپ‌ها ترانه خواند.

حرفه[ویرایش]

آواز خواندن[ویرایش]

کوخاو نولاد

بلومین در سال ۲۰۰۷ برای فصل پنجم کوخاو نولاد تست داد و سرانجام قبول شد. در طول نمایش، وی بیشتر ترانه‌های پاپ و فولکلور اسرائیلی را با افزودن اندک رگه‌های جاز می‌خواند. او "هالوموت" ("رویاها") از راهاما راز، "شیر اهوات پاسمان" ("آهنگ عاشق ملوان") توسط ریتا، "بلوز کنعانی"یا ("کنعان بلوز") از ایهود بنای و "ویدوی" را خواند. " ("اعتراف") توسط الکساندر پن (خواننده توسط یهودیت راویتز).[۲] در پایان، بلومین به همراه بوآز مائودا و شلومی بارئل به فینال راه یافت و با "نیفرادنو کاخ" نوریت گارون ("اینگونه از هم جدا شدیم" در رده دوم قرار گرفت.[۳]

قدم به دنیای من و آرمونوت اشان بگذارید

بلومین در نیروهای دفاعی اسرائیل خدمت نکرد و به «فرار از سربازی» متهم شد، در حالی که در واقع، وی به دلایل سلامت روان معاف شده بود. در عوض، او داوطلب شده بود تا در دهکده جوانان بن شمن، به کودکان آواز و پرورش صدا آموزش بدهد. در آوریل ۲۰۰۸، او نخستین اجرای تک نفره خود را در جشنواره یامی زمر در هولون برگزار کرد که توسط تزیدی تزارفتی مدیریت می‌شد. در مه ۲۰۰۸، او یک دوئت با بواز مائودا به نام «می حیا معمین» منتشر کرد.[۴] این آهنگ در اسرائیل محبوب شد. در ژوئن ۲۰۰۸، او اولین تک آهنگ انفرادی خود را با نام «سوف سوف» منتشر کرد.[۳] در سال ۲۰۱۲، او در آهنگ ذوب افکار در آلبوم یوسی ساسی ساعت‌های ذوب را خوانندگی کرد.[۵]

بلومین نخستین آلبوم استودیویی خود را به اسم قدم به دنیای من، یک آلبوم پاپ انگلیسی زبان که حاوی یک ترانه روسی نیز بود، را در اوت ۲۰۱۳ منتشر کرد. نخستین تک آهنگ «دو خوک» بود و در ژانویه ۲۰۱۳ انتشار یافت. دومین تک آهنگ به نام «تانگو» در ماه آوریل منتشر شد.[۶] در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۴، توافق مخفیانه رادیو اف‌ام۸۸ اسرائیل، که بر انتخاب هنرمندان این کشور برای مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۱۵ نظارت می‌کرد، با بلومین افشا شد، که طی آن قرار بود او به‌عنوان نماینده اسرائیل، در یوروویژن ۲۰۱۵ در وین شرکت کند، اگرچه این توافق در نهایت به سرانجام نرسید.[۷] در سال ۲۰۱۶، بلومین دومین آلبوم استودیویی خود را با نام آرمونت اشان منتشر کرد که این آلبوم کاملاً به زبان عبری (به جز آهنگ انگلیسی آخر) خوانده شده بود. او سال بعد در مراسم افتتاحیه بازی‌های مکابیا ۲۰۱۷ در ۶ ژوئیه ۲۰۱۷ اجرا کرد.[۸]

بازیگری[ویرایش]

بلومین در سنین نوجوانی در دو اثر تئاتر ظاهر شد: نمایشنامه رکوئیم هانوچ لوین درسنین ۱۵سالگی و موزیکال تهیه‌کنندگان موزیکال در سنین ۱۸سالگی. او همچنین دو بار در جشنواره آکر شرکت کرد و در نمایشنامه اشمترلینگ(وداع، پروانه) خواند که در سال ۲۰۰۵ جایزه نخست را کسب کرد. در سال ۱۳۸۵ در رابک شرکت کرد و موسیقی آن را نوشت و لوح تقدیر کسب کرد. او کار تلویزیونی خود را با بازی در درام پلیسی ستون‌های دود آغاز کرد.[۹] اخیراً، او در فصل سوم تریلر سیاسی فائودا بازی کرده است.[۱۰]

دیسکوگرافی[ویرایش]

  • قدم به دنیای من (۲۰۱۳)
  • آرمونوت اشان (۲۰۱۶)

فیلم‌شناسی[ویرایش]

فهرست حضورهای تلویزیونی، با سال، عنوان و نقش نشان داده شده
سال عنوان نقش یادداشت
۲۰۰۹ ستون‌های دود بت کل ۱ قسمت
سوزانا گریان شورا ۳ قسمت
۲۰۱۱ پابرهنه الکساندرا ۶ قسمت
۲۰۱۱–۱۲ خانواده اول آلین ۱۸ قسمت
۲۰۱۹–۲۰ فائودا هیلا باشان ۱۲ قسمت

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Halutz, Doron (2009-02-20). "Art etc. / it girl". Haaretz. Retrieved 2009-02-21. خطای یادکرد: برچسب <ref> نامعتبر؛ نام «halutz» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  2. "The Israeli "American Idol" – A Star is Born". jewishstudies.washington.edu. 13 June 2014. Retrieved 16 December 2020.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ "Stepping Out". jpost.com. 17 September 2013. Retrieved 16 December 2020. خطای یادکرد: برچسب <ref> نامعتبر؛ نام «Stepping Out» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  4. "Radio Editors' Choices Regarding The Next Israeli Entry". escbubble.com. 17 September 2014. Retrieved 16 December 2020.
  5. "Marina Maximilian Blumin". discogs.com. Retrieved 16 December 2020.
  6. ""Tango"-מארינה מקסימיליאן בלומין מזמינה אתכם ל" [Marina Maximilian Blumin invites you to "Tango"]. nrg מעריב (به عبری). Maariv. 29 April 2013. Retrieved 30 June 2017.
  7. Schneider, Ori (17 September 2014). "Israel: Radio 88FM wants Marina Maximilian Blumin to sing at Eurovision". wiwibloggs.
  8. "Maccabiah Games: Your Guide to Celebrating the 'Jewish Olympics' in Israel". Haaretz. 28 June 2017. Retrieved 30 June 2017.
  9. "Art Etc. / It Girl". haaretz.com. 19 February 2009. Retrieved 16 December 2020.
  10. "In Her Own Hands: an interview with Marina Maximilian Blumin". timeout.com. 3 March 2020. Retrieved 16 December 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]