مأمور تحویل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مأمور تحویل
پوستر انتشار تئاتریکال
کارگردانکن اسکات
تهیه‌کنندهآندره رولو
فیلمنامه‌نویسکن اسکات
بر پایهاستارباک
اثر کن اسکات
بازیگرانوینس وان
کریس پرت
کوبی اسمالدرز
موسیقیجان براین
فیلم‌بردارادریک ادواردز
تدوین‌گرپریسیلا ندفرندلی
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهاستودیو سینمایی والت دیزنی (اکران گسترده)
مستر اسمیت انترتینمنت (اروپا، خاورمیانه، آفریقا)
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۲ نوامبر ۲۰۱۳ (۲۰۱۳-11-۲۲) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۰۵ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۲۶ میلیون دلار
فروش گیشه۵۳ میلیون دلار

مأمور تحویل (به انگلیسی: Delivery Man) فیلمی کمدی-درام به کارگردانی و نویسندگی کن اسکات است. مأمور تحویل توسط دریم ورکس پیکچرز و ریلاینس اینترتینمنت ساخته شده‌ و تاچ‌استون پیکچرز آن را در ۲۰۱۳ منتشر کرد. این فیلم بازراه‌اندازی فیلم فرانسوی-کانادایی استارباک به کارگردانی کن اسکات است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. وینس وان، کریس پرت و کوبی اسمالدرز از بازیگران فیلم هستند.

داستان[ویرایش]

یک راننده وانت حمل گوشت، که فردی مهربان است، بیست سال پیش از شروع داستان فیلم، مقدار زیادی اسپرم به صورت ناشناس به یک کلینیک باروری اهدا می‌کند. این کلینیک هم به دفعات زیادی آن را به مراجعان خود اهدا کرده و نتیجه ۵۳۳ بچه شده‌است. حالا او باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد هویتش برای آنان فاش شود یا نه.

بازیگران[ویرایش]

تولید[ویرایش]

این فیلم بازراه‌اندازی فیلم فرانسوی-کانادایی استارباک محصول سال ۲۰۱۱ به کارگردانی کن اسکات است که در طول ساخت فیلم عنوان کاری برای نسخه انگلیسی زبان بود. فیلم‌برداری در اکتبر ۲۰۱۲ در دره هادسن آغاز شد و سپس به مناطق نیویورک در بروکلین و منتهن منتقل شد.

انتشار[ویرایش]

مأمور تحویل در نوامبر ۲۰۱۳ از طریق استودیو سینمایی والت دیزنی تحت برچسب تاچ‌استون پیکچرز به صورت گسترده اکران شد، به جز اروپا، خاورمیانه و آفریقا که حقوق پخش آن به مستر اسمیت انترتینمنت فروخته شده‌بود. شریک مالی دریم‌ورکس، ریلاینس اینترتینمنت فیلم را در هند و انترتینمنت وان آن را در پادشاهی متحده منتشر کرد.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]