لیفان ایکس۶۰

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لیفان ایکس۶۰
دید کلی
شرکتلیفان موتور بخشی از گروه لیفان
نام‌های دیگرLifan SUV
تولید۲۰۱۱-۲۰۱۸
مونتاژ
ایران تهران
بدنه و شاسی
کلاسخودروی کامپکت کراس اوور کوچک
شکل بدنهچهاردر استیشن واگن
پیشرانه
موتور۱٫۸ لیتری
جعبه‌دنده۵ سرعته دستی
اتوماتیک سی وی تی
ابعاد
فاصله بین محورها۲٬۶۰۰ میلیمتر (۱۰۲٫۴ اینچ)
درازا۴٬۳۲۵ میلیمتر (۱۷۰٫۳ اینچ)
پهنا۱٬۷۹۰ میلیمتر (۷۰٫۵ اینچ)
بلندی۱٬۶۹۰ میلیمتر (۶۶٫۵ اینچ)
وزن خالص۱٬۳۳۰ کیلوگرم (۲٬۹۳۰ پوند)

لیفان ایکس۶۰ (انگلیسی: Lifan X60) خودروی کراس اووری است که توسط کمپانی چینی لیفان ساخته شده‌است. این خودرو توسط شرکت کرمان خودرو از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۷ در ایران عرضه می‌شد.

این خودرو در بازار ایران در سال ۱۳۹۱ و با جعبه‌دنده دستی روانه بازار شد. در سال ۱۳۹۵ مدل اتوماتیک آن با تغییرات ظاهری جزئی روانه بازار شد که از جعبه‌دنده CVT بهره می‌برد. مدل دستی این خودرو دو مدل عرضه شد که مدل دوم در بازار با نام دنده هیلمنی شناخته می‌شود که ۶ سرعته دستی هستند و ولی مدل دنده دستی ۵ سرعته است دنده هیلمنی شتاب بهتری نسبت به ۵ دنده ساده می‌گیرد. گیربکس مدل اتوماتیک آن قطعات مشترکی با جیلی امگرند ای‌سی۷، هایما اس۵ و نسخه اتومات کوییک دارد.

لیفان ایکس۶۰ از موتور ۱۸۰۰ سی سی با قدرت ۱۳۱ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر بهره می‌برد که گفته می‌شود بلوک موتور آن با تویوتا کرولا یکی است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در نسخه دنده ای ۱۰ ثانیه و در نسخه اتومات ۱۳ الی ۱۵ ثانیه می باشد.

انواع[ویرایش]

لیفان x60 در دو نوع دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شده است که مدل اتوماتیک آن در سال 1395 به بازار عرضه شد. سانروف برقی دو حالته از مزایای مدل اتوماتیک بشمار میرود و برخی از امکانات آن از جمله نمای داخلی، دستخوش تغییرات شده است.[۱] [۲] [۳]

نگارخانه[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «مشخصات لیفان X60».
  2. «لوازم یدکی لیفان».
  3. «لوازم یدکی لیفان x60».