لوئی (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لوئی
تیتراژ ابتدایی لوئی را در حال قدم زدن در خیابان‌های نیویورک نشان می‌دهد
ژانرکمدی سیاه
کمدی-درام
طنز
طنز سورئال
سازندهلوئیز سی.کی.
نویسندهلوئیز سی.کی.
کارگردانلوئیز سی.کی.
بازیگرانلوئیز سی.کی.
آهنگ آغاز«برادر لوئی»
اجرا شده توسط استوریز
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۵
شمار قسمت‌ها۶۲ (فهرست قسمت‌ها)
تولید
تهیه‌کننده‌های اجراییلوئیز سی.کی.
دیوید بکی
ام. بلییر برارد
تهیه‌کننده‌هاپاملا آدلون
تونی هرناندز
مکان تولیدنیویورک
تدوین‌گرانلوئیز سی.کی.
دیوید آبل
سوزان ای. مورس
دوربینتک‌دوربینه
مدت۲۳ دقیقه
تولیدکننده‌ها۳ آرتز اینترتیمنت
شرکت پیگ نیوتون
اف‌ایکس پروداکشنز
پخش
شبکهٔ اصلیاف‌ایکس
انتشار اولیه۲۹ ژوئن ۲۰۱۰ (۲۰۱۰-0۶-۲۹) –
تاکنون
پیوندهای بیرونی
وبگاه

لوئی (به انگلیسی: Louie) برنامه تلویزیونی کمدی-درام آمریکایی است که از سال ۲۰۱۰ از شبکه اف‌ایکس پخش می‌شود. نویسندگی، کارگردانی، تدوین و تولیدکننده مجموعه، لوئیز سی.کی. استندآپ کمدین آمریکایی می‌باشد.[۱] او در این مجموعه در نقشی خیالی از خود بازی می‌کند. یک کمدینی که به تازگی طلاق گرفته و دو دختر کوچک خود را در نیویورک بزرگ می‌کند. این مجموعه نسبت به دیگر مجموعه‌های کمدی، روند غیرمعمول و آزادی دارد که شامل داستان‌های با خط داستانی نامرتبط از زندگی لوئی و اجراهای استندآپ او می‌باشد.[۲]

این مجموعه تحسین منتقدان را برانگیخت[۳] و در سال ۲۰۱۰ در چند لیست در جایگاه ده مجموعه اول جای گرفت. سی.کی. برای بازیگری، نویسندگی و کارگردانی در این مجموعه چندین بار نامزد دریافت جایزه امی شد و در شصت و چهارمین دوره جایزه‌های امی برنده جایزه بهترین نویسنده مجموعه‌های کمدی شد.

پخش مجموعه لوئی از سال ۲۰۱۰ شروع شد و این مجموعه دارای پنج فصل می‌باشد. ۳ فصل اول دارای ۱۳ قسمت، فصل چهارم دارای ۱۴ قسمت و فصل پنجم دارای ۸ قسمت است.[۴]

خلاصه و قسمت‌ها[ویرایش]

داستان مجموعه برداشت آزادی از زندگی لوئیز سی.کی. می‌باشد که زندگی او در حال اجرای برنامه‌های کمدی به همراه زندگی عادی او از پدری تنها و صاحب دو دختر را به تصویر می‌کشد. هر قسمت بیشتر دارای دو داستان موضوعی مرتبط یا نامرتبط است که زندگی لوئی را نشان می‌دهد.

بخش‌هایی از مجموعه که سی.کی. در آن در حال اجرای استندآپ کمدی است بیشتر در سالن‌های کمدی کوچک، همچون انبار کمدی و کارولینز برادوی در منهتن اجرا شده‌است. اجراهای استندآپ اکثر شامل موضوعاتی است که خاص این مجموعه تولید شده‌اند و بیشتر از نمای نزدیک فیلم‌برداری شده‌اند نه از دید تماشاگران. در برخی موارد بخش‌های کمدی داستان معین و مشخص برای خود دارند. در فصل اول گه‌گاه مکالمات ناشیانه بین لوئی و روانشناسش نیز به تصویر کشده شده‌است. در آغاز فصل سوم برخی از قسمت‌ها فاقد بخش‌های اجرای کمدی و بخش آغازین می‌باشند.

داستان هر قسمت این مجموعه اغلب متمایز از یکدیگر می‌باشد، هرچند برخی از نقش‌های فرعی (همچون پاملا، دوست لوئی) گهگاه داستان‌های ادامه‌داری را در چند قسمت انجام می‌دهند. در برخی موارد پیوسستگی در داستان همچون اجرای کاراکتر مادر لوئی توسط دو شخص متفاوت در دو قسمت متفاوت، رعایت نمی‌شود. لوئی نیز در اینباره گفته «هر قسمت مجموعه هدف خاص خودش را دارد و اگر اهداف یک قسمت اهداف قسمت دیگر را نقض می‌کند … من اهمیتی نمی‌دهم.»[۵] داستان بعضی از قسمت‌ها نیز خارج از خط زمانی داستان اصلی می‌باشد. همچون قسمت «خدا» که کودکی لوئی را نشان می‌دهد و قسمت «اوه لوئی» که داستان ۹ سال گذشته کاری این کمدین را نمایش می‌دهد. در فصل سوم مجموعه به سمت پیوستگی داستانی می‌رود اما داستانی متصل به فصل گذشته ندارد.[۶]

قسمت ابتدایی این مجموعه دربارهٔ بخش‌های از یک اردوی مدرسه و اولین قرار عشقی ناشیانه است و در قسمت‌های بعدی داستان‌های جدایی در مورد طلاق، سکس، افسردگی، گرایش جنسی و نقد دین است.

منابع[ویرایش]

  1. Sepinwall, Alan (January 24, 2011). "Interview: 'Louie' creator/star Louis CK on season 1, drunken Sarah Palin tweets and more". HitFix.com. Retrieved May 5, 2011.
  2. Littleton, Cynthia (August 19, 2009). "More laffs in FX lineup". Variety. Retrieved December 23, 2009.
  3. Dietz, Jason (December 3, 2010). "2010 Television Critic Top Ten Lists". Metacritic. Archived from the original on 25 June 2012. Retrieved February 7, 2011.
  4. Weisman, Jon (October 9, 2012). "'Louie' season four delayed until spring 2014". Variety. Archived from the original on 5 January 2013. Retrieved October 9, 2012.
  5. Presenter: Jimmy Kimmel (June 27, 2011). "Monday, June 27, 2011". Jimmy Kimmel Live!. ABC. Archived from the original on ۱ ژوئیه ۲۰۱۱. https://web.archive.org/web/20110701090038/http://abc.go.com/shows/jimmy-kimmel-live/episode-detail/louis-ck-ashley-hebert-missy-peregrym-steel-magnolia/805384. Retrieved ۱۰ دسامبر ۲۰۱۲. Louis C.K. segment on YouTube: Part 1 در یوتیوب, Part 2 در یوتیوب, Part 3 در یوتیوب
  6. Sepinwall, Alan (June 27, 2012). "Review: FX's 'Louie' still unpredictable, and brilliant, in season 3". HitFix. Retrieved July 6, 2012.

پیوند به بیرون[ویرایش]