لس آنجلس تایمز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از لس انجلس تایمز)
لس آنجلس تایمز
صفحه اول لس آنجلس تایمز ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۱
نوعروزانه
صاحب(ان) امتیازارتباطات لس‌آنجلس تایمز-پاتریک سون شیونگ کمپانی
بنیانگذار(ان)ناتان کول جونیور و توماس گاردینر
مدیر مسئولپاتریک سون شیونگ
ویراستارنورمن پرل‌استاین
بنیان‌گذاری۴ دسامبر ۱۸۸۱؛ ۱۴۲ سال پیش (۱۸۸۱-04}}) (لس‌آنجلس دیلی تایمز)
زبانانگلیسی
دفتر مرکزی۲۳۰۰ E. بزرگراه ایمپریال
ال سگوندو، کالیفرنیا ۹۰۲۴۵
کشورایالات متحده آمریکا
شمارگان۶۵۳٬۸۶۸ روزانه(۲۰۱۳)
۹۵۴٬۰۱۰ یکشنبه(۲۰۱۳)
۱۰۵٬۰۰۰ دیجیتال(۲۰۱۸)[۱]
شاپا۰۴۵۸–۳۰۳۵ (چاپی)
۲۱۶۵–۱۷۳۶ (وب)
شمارهٔ اُسی‌ال‌سی۳۶۳۸۲۳۷
وبگاهlatimes.com

لس آنجلس تایمز (به انگلیسی: The Los Angeles Times) (همین‌طور با نام اِل‌اِی تایمز (به انگلیسی: LA Times) نیز شناخته می‌شود) روزنامه‌ای است که در ال سگوندو، کالیفرنیا منتشر می‌شد، که از سال ۱۸۸۱ در لس آنجلس، کالیفرنیا منتشر می‌شود و در قسمت غربی ایالات متحده آمریکا توزیع می‌شود. این روزنامه دومین روزنامه بزرگ مناطق شهری و دارای پنجمین تیراژ بزرگ در ایالات متحده می‌باشد. این روزنامه بزرگ‌ترین روزنامه آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در ساحل شرقی آمریکا قرار ندارد.[۲] تمرکز محتوای این روزنامه حول موضوعات برجسته در ساحل غربی آمریکا، مانند روند مهاجرت و بلایای طبیعی قرار دارد. به دلیل منعکس کردن این موضوعات و سایر موضوعات مرتبط تا کنون بیش از ۴۰جایزه پولیتزر را دریافت کرده‌است. از تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۱۸، مالکیت این روزنامه در اختیار پاتریک سون-شیونگ قرار دارد، و مسئولیت اجرای ویراستاری آن به عهده نورمن پیرلستین است.[۳]

جایزه پولیتزر[ویرایش]

لس‌آنجلس تایمز از سال ۲۰۱۴ تا کنون ۴۱ جایزه پولیتزر از جمله چهار جایزه سرمقاله کاریکاتور را که هرکدام مرتبط به گزارش‌های خبری شورش واتس در ۱۹۶۵ و شورش لس‌آنجلس در ۱۹۹۲ بوده‌است را کسب کرده‌است.[۴]

پرسنل[ویرایش]

نویسنده و ادیتور[ویرایش]

  • کیمی یوشینو، سردبیر
  • اسکات کرافت، سردبیر
  • شلبی گراد، معاون سردبیر
  • مارتین بارون، دستیار سردبیر
  • باربارا دمیک، رئیس دفتر پکن، نویسنده
  • رابرت جی دونووان (۱۹۱۲–۲۰۰۳)، رئیس دفتر واشینگتن

دوران اوتیس[ویرایش]

تایمز برای اولین بار در تاریخ ۴ دسامبر ۱۸۸۱به عنوان روزنامه لس آنجلس دیلی تایمز به مدیریت ناتان کول جونیور و توماس گاردینر منتشر شد. اولین بار در چاپخانه میرور، متعلق به جسی یارنل و تی جی چاپ شد. کیزیل کول و گاردینر که قادر به پرداخت مخارج چاپ نبودند، روزنامه را به شرکت میرور واگذار کردند. در همین حال، اس جی متس به این شرکت پیوسته بود و با اصرار وی بود که تایمز به انتشار ادامه داد. در ژوئیه ۱۸۸۲، هریسون گری اوتیس از سانتا باربارا نقل مکان کرد و سردبیر روزنامه شد.[۵]اوتیس در تایمز به موفقیت مالی دست یافت.

کوین استار، مورخ نوشت که اوتیس تاجری «قادر به دستکاری کل دستگاه‌های سیاست و افکار عمومی برای غنی‌سازی خود» بود.[۶] سیاست تحریریه اوتیس مبتنی بر تقویت مدنی، تعالی فضایل لس آنجلس و ارتقا رشد آن بود. با دستیابی به این اهداف، این روزنامه از تلاش برای گسترش تأمین آب شهر با دستیابی به حق آبرسانی دره اوونز دور حمایت کرد.[۷]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "تیراژ همه روزنامه‌های آمریکا". Archived from the original on June 11, 2013. Retrieved October 21, 2015. {{cite web}}: Invalid |url-status=bot: نامعلوم (help)
  2. "The 10 Most Popular Daily Newspapers In The United States". Retrieved October 24, 2017.
  3. Arango, Tim (2018-06-18). "Norman Pearlstine Named Editor of The Los Angeles Times". The New York Times (به انگلیسی). Retrieved 2018-06-18.
  4. "Los Angeles Times – Media Center". Los Angeles Times. January 17, 1994. Retrieved January 12, 2009.
  5. "Mirror Acorn, 'Times' Oak," Los Angeles Times, October 23, 1923, page II-1 Access to this link requires the use of a library card.
  6. Starr, Kevin (1985). Inventing the Dream: California Through the Progressive Era. New York: Oxford University Press. p. 228. ISBN 0-19-503489-9. OCLC 11089240.
  7. Arango, Tim; Nagourney, Adam (2018-01-30). "A Paper Tears Apart in a City That Never Quite Came Together". The New York Times (به انگلیسی). ISSN 0362-4331. Retrieved 2019-04-03.

پیوند به بیرون[ویرایش]