قهرمانان (فیلم ۱۹۷۰)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از قهرمانان (فیلم))
قهرمانان
کارگردانژان نگولسکو
تهیه‌کنندهمصطفی اخوان
مرتضی اخوان
نویسندهچستر ارسکین
گای المز
بازیگرانالکه زومر
استوارت ویتمن
بهروز وثوقی
کورت یورگنز
جیم میچم
ایزارکو راوائیولی
موسیقیمأنوس حاجی داکیس
فیلم‌بردارپی‌یرو پورتالوپی
تاریخ‌های انتشار
۱۳۴۹/۱۹۷۰
مدت زمان
۹۰دقیقه
کشورایران-ایالات متحده آمریکا

قهرمانان (به انگلیسی: The Invincible Six) فیلمی حادثه‌ای-جنائی و چند ملیتی به کارگردانی ژان نگولسکو و نویسندگی چستر ارسکین، گای المز ساختهٔ سال ۱۳۴۹خ/۱۹۷۰م است.

داستان فیلم[ویرایش]

نقشه جسورانه سرقت مجموعه جواهرات سلطنتی از تهران با شکست مواجه می‌شود و تنها دو نفر از دزدان - یک آمریکایی، «تِکس» (استوارت ویتمن) و یک انگلیسی «رانی» (ایان اوگیلوی)، موفق به فرار می‌شوند. در مسیرشان به‌سوی محل ملاقات با «مایک» (ساتن)، عضو دیگر گروه، به یک اشراف‌زاده آلمانی، معروف به «بارون» (کورت یورگنس) برمی‌خورند و او را با خود همراه می‌کنند. پس از پیوستن به «مایک»، با «جهان» (بهروز وثوقی) و «جورجو» (راوایولی) دو فراری دیگر ملاقات می‌کنند. سپس به صحرا فرار می‌کنند و وارد دهکده‌ای می‌شوند که هدف حمله راهزنان است، چرا که رهبر راهزنان، «ملک»، در آن جا به دار آویخته شده‌است. رئیس پلیس محلی (آنوش) از تحویل دادن جسد «ملک» به جانشین‌اش، «نظر» (جیم میچم) خودداری می‌کند. «نظر» به‌دنبال گردن آویز «ملک» و نقشه گنچ پنهان در آن است. «قهرمانان» به جدال میان اهالی دهکده و راهزنان کشیده می‌شوند و حمله راهزنان را دفع می‌کنند. در این‌جا «تکس»، «زری» (الک سومر) محبوبه «ملک» - را می‌بیند که برای یافتن گردن آویز به دهکده بازگشته است. راهزنان «رانی» را می‌دزدند زیر شکنجه می‌کشند. «زری» گردن آویز «ملک» را که از قبرش دزدیده شده، به «نظر» می‌دهد. «تکس» و گروهش به اردوی راهزنان حمله می‌کنند و آنجا را به آتش می‌کشند. «نظر» می‌گریزد، ولی به‌دست اهالی دهکده کشته می‌شود. نقشه نابود می‌شود و بقیه اعضای گروه که حالا «زری» هم به آنان پیوسته، از دهکده می‌روند، در حالی که هنوز بی‌پول و بی‌خانمان‌اند…

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «The Invincible Six». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ژوئیه ۲۰۱۵.
  • «قهرمانان». سوره‌سینما. دریافت‌شده در ۳۰ اوت ۲۰۱۳.
  • «لیست کامل عوامل فیلم قهرمانان». سوره‌سینما. دریافت‌شده در ۳۰ اوت ۲۰۱۳.
  • http://www.aftabir.com/glossaries/instance/films/3767/قهرمانان-the-heroes. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  • «The Invincible Six (1970) - IMDb».
  • «Amazon.com: The Invincible Six: James Mitchum, Elke ...».

پیوند به بیرون[ویرایش]