قانون حفاظت از قربانیان قاچاق و خشونت (۲۰۰۰)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
قانون حفاظت از قربانیان قاچاق و خشونت (۲۰۰۰)
نشان بزرگ ایالات متحده
دیگر عنوان‌های کوتاهقانون صدور مجوز حفاظت از قربانیان قاچاق انسان ویلیام ویلبرفورس
عنوان بلندیک قانون برای مبارزه با قاچاق انسان، به خصوص در تجارت جنسی، بردگی، و خدمتگزاری غیرمجاز، مجدداً مجاز به برنامه‌های خاص فدرال برای جلوگیری از خشونت علیه زنان و دیگر اهداف می‌باشد.
نام‌های مستعارقانون حمایت از قربانیان قاچاق
تصویب‌شده توسط۱۰۶ مین کنگره ایالات متحده
اجرایی شده از۲۸ اکتبر ۲۰۰۰
تدوین
اقدامات اصلاح‌شده۲۰۰۳, ۲۰۰۶, ۲۰۰۸
تاریخچه قانون‌گذاری
  • پیشنهاد شده در کاخ سفید به عنوان H.R.3244 توسط کریستوفر اسمیت در ۸ نوامبر ۱۹۹۹
  • مصوب کاخ سفید در ۹ مه ۲۰۰۰ (رای دادن به صدا)
  • مصوب مجلس سنا در ۲۷ ژوئیه ۲۰۰۰ (رضایت یک نفر)
  • امضا شده توسط رئیس‌جمهور بیل کلینتون در ۲۸ اکتبر ۲۰۰۰

قانون حفاظت از قربانیان قاچاق و خشونت (۲۰۰۰) (انگلیسی: Victims of Trafficking and Violence Protection Act of 2000) یک مصوبه فدرال است که در سال ۲۰۰۰ در کنگره ایالات متحده آمریکا تصویب و پس از امضای رئیس‌جمهور کلینتون به قانون تبدیل شد. این قانون بعداً به وسیلهٔ رؤسای جمهور بوش و اوباما باز تأیید شد. این قانون حفاظت از مهاجرین فاقد مدارک قانونی که قربانی قاچاق و خشونت شدید باشند را مجاز می‌شمارد.[۱]

تاریخچه[ویرایش]

قانون حفاظت از قربانیان قاچاق متعاقباً در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۶، ۲۰۰۸ تجدید شد (که بعداً بنام تصویب مجدد قانون حفاظت از قربانیان قاچاق ۲۰۰۸ ویلیام ویلبرفورس نامگذاری شد). این قانون در سال ۲۰۱۱ منقضی شد. در سال ۲۰۱۳ کل موضوع حفاظت از قربانیان قاچاق به عنوان اصلاحیه به قانون خشونت علیه زنان اضافه شد و تصویب گردید.[۲] برای دریافت و استفاده از ویزای موقت متقاضی باید واجد دو شرط باشد. اول اینکه کسی که قربانی قاچاق شده‌است باید اثبات یا اعتراف کند که قربانی نوع خشونت‌بار قاچاق شده‌است و دوم اینکه باید در محاکمه قاچاق کنندگانش مشارکت کند. این قانون شامل حال مهاجرینی که بدنبال پذیرش در ایالات متحده برای اهداف مهاجرتی دیگری هستند، نمی‌شود. از آنجا که این قانون، متقاضی را به مشارکت در محاکمه قاچاق کنندگانش ملزم می‌کند، افراد قاچاق شده ممکن است نگران انتقام‌گیری از خود و خانواده‌شان باشند؛ بنابراین نقش بسیار بازدارنده‌ای در رابطه با افرادی که به فکر تقاضانامه هستند دارد. این قانون حاوی بخش‌های است برای حمایت از افرادی که به عنوان قربانیان قاچاق انسان در وهله اول برای سوء استفاده جنسی، استفاده در کار قاچاق و اشکال مختلف کار اجباری و استثمار شناخته می‌شوند. قانون حفاظت از قربانیان قاچاق و خشونت (۲۰۰۰) (TVPA) اجازه تأسیس اداره مانیتور و مبارزه با قاچاق انسان در وزارت خارجه ایالات متحده را صادر کرد که با دولتهای خارجی برای حفاظت قربانیان قاچاق، جلوگیری از قاچاق، و محاکمه قاچاقچی‌ها، هماهنگی می‌کند.[۳]

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Siskin, Alison; Wyler, Liana Sun (Feb 2013). "Trafficking in Persons: US Policy and Issues for Congress". Congressional Research Service.
  2. "Breaking News: Violence Against Women Act & Trafficking Victims Protection Reauthorisation Act Passed". Not For Sale. Archived from the original on 28 December 2013. Retrieved 23 May 2013.
  3. "About Us." U.S. Department of State. Office to Monitor and Combat Trafficking in Persons, n.d. Web. 01 Apr. 2013.