فیبی بریدجرز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فیبی بردیجرز
بریدجز در اکتبر ۲۰۲۱
بریدجز در اکتبر ۲۰۲۱
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدفیبی لوسیل بردیجرز
زاده۱۷ اوت ۱۹۹۴ ‏(۲۹ سال)
پاسادینا، کالیفرنیا، ایالات متحده
خاستگاهایالات متحده آمریکا
ژانر
پیشه(ها)موسیقی‌دان
ساز(ها)
سال‌های فعالیت۲۰۱۴–اکنون
ناشر(ان)
همکاری‌های مرتبط
امضا
وبگاه

فیبی لوسیل بریدجرز (به انگلیسی: Phoebe Bridgers) (زاده ۱۷ اوت ۱۹۹۴)[۱] خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی است. موسیقی محلی مستقل او معمولاً حول محور گیتار آکوستیک و تولیدات الکترونیکی، با مضامین غنایی غم‌انگیز است. او یازده نامزدی جایزه گرمی از جمله بهترین هنرمند جدید را دریافت کرده‌است.

بریجرز که در پاسادینا، کالیفرنیا به دنیا آمد، در جوانی موسیقی اجرا می‌کرد و یکی از اعضای اسلوپی جین بود. او اولین آلبوم انفرادی خود را «غریبه در آلپس» در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد و به دنبال آن «مجازات‌کننده» (۲۰۲۰) منتشر شد که هر دو مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند. او همچنین یکی از اعضای سوپرگروه پسر بچه است، که با آنها یک ئی‌پی با نام خود را منتشر کرد و سپس اولین آلبوم آنها را منتشر کرد و به دنبال آن یک ئی‌پی دیگر را منتشر کرد. او همچنین یکی از اعضای مرکزی اجتماعی فراموشی بهتر با شهرت کانر اوبرست از چشمان براق بود که با او یک آلبوم با نام خود و همچنین دو تک آهنگ منتشر کرد.

او که مکرراً درحال همکاری است، با هنرمندان مختلفی از جمله تیلور سوئیفت، متی هیلی در ۱۹۷۵، مونا، سیزا، کید کادی، کریستین لی هاتسون و د نشنال کار کرده‌است. بریجرز دیدگاه‌های سیاسی مترقی دارد و به دلایل مختلف از حمایت و جمع‌آوری کمک مالی کرده‌است.

اوایل زندگی[ویرایش]

فیبی لوسیل بریجرز در پاسادینا، کالیفرنیا، در ۱۷ اوت ۱۹۹۴ به دنیا آمد.[۲][۳] مادرش، جیمی، در املاک و استندآپ کمدی کار می‌کند، در حالی که پدرش سازنده فیلم و تلویزیون بود. او یک برادر کوچکتر به نام جکسون دارد.[۲] وقتی او ۱۹ ساله بود والدینش طلاق گرفتند.[۴] او در پاسادنا بزرگ شد، اما برخی از دوران کودکی خود را در یوکیا، کالیفرنیا گذراند.[۲][۵] در کودکی، او با اتوبوس در بازار کشاورزان پاسادنا، پول بیشتری به دست آورد، [۴] و در حدود سن ۱۳ سالگی شروع به نواختن گیتار کرد.[۲] پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سکویا، او در سال ۲۰۰۹ در دبیرستان هنرهای شهرستان لس آنجلس شروع به تحصیل جاز آوازی کرد.[۶][۷] او بعداً در کالج موسیقی برکلی در بوستون پذیرفته شد، اما پس از اخذ مدرک تحصیلی آن را رها کرد.[۸]

منابع[ویرایش]

  1. "Phoebe Lucille Bridgers, Born 08/17/1994 in Orange County, California". California Birth Index. Retrieved October 14, 2020.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ ۲٫۳ Petrusich, Amanda (May 17, 2020). "Phoebe Bridgers's Frank, Anxious Music". The New Yorker. Retrieved October 24, 2020.
  3. Paiella, Gabriella (September 30, 2019). "Phoebe Bridgers has auspicious astrology". GQ. ISSN 0016-6979. Retrieved October 14, 2020.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ Barber-Way, Mish (September 6, 2018). "Cover Story: Phoebe Bridgers". The Fader. Retrieved July 14, 2020.
  5. "Reminder: Ukiah Idol Winners". Ukiah Daily Journal (به انگلیسی). August 16, 2016. Retrieved June 18, 2020.
  6. Castellanos, Camila (January 24, 2019). "Sequoyah Songstress Turned Star, Bridgers Styles Singular Sound". Outlook Newspapers. Retrieved November 25, 2020.
  7. Wood, Michael (December 15, 2017). "Why L.A.'s Phoebe Bridgers has everybody talking". Los Angeles Times (به انگلیسی). Retrieved January 31, 2017.
  8. Tanzer, Myles (January 12, 2021). "Phoebe Bridgers on Following Up Her Grammy-Nominated Album, 'Punisher'". The Wall Street Journal (به انگلیسی). ISSN 0099-9660. Retrieved March 3, 2021.

پیوند به بیرون[ویرایش]