فولاد خونین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فولاد خونین
پوستر آزمایشی
کارگردانلئو ژانگ
نویسنده
  • Leo Zhang
  • Erica Xia-Hou
  • Siwei Cui[۱]
بازیگرانجکی چان
شو لو
Ouyang Nana
Tess Haubrich
کالن مالوی
Damien Garvey
موسیقیفی پنگ[۱]
فیلم‌بردارTony Cheung[۱]
تدوین‌گرKwong Chi-leung[۲]
شرکت
تولید
توزیع‌کننده
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-۱۲-۲۲) (چین)
  • ۶ ژوئیه ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-۰۷-۰۶) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۱۰ دقیقه[۲]
کشورچین
زبان
ماندارین
*انگلیسی[۲]

فولاد خونین[یادداشت ۱] (انگلیسی: Bleeding Steel) یک فیلم در ژانر علمی تخیلی و اکشن است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به جکی چان، شو لو، و کالن مالوی اشاره کرد. این فیلم در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷ در چین و در ۶ ژوئیه ۲۰۱۸ در آمریکا پخش شد.

تولید[ویرایش]

در ژوئن ۲۰۱۶ اعلام شد که کمپانی‌های ویلیج رودشو پیکچرز و Heyi Pictures با همکاری مالی قصد تولید فیلم علمی تخیلی و مهیج فولاد خونین را با بازی جکی چان و کارگردانی لئو ژانگ را دارند. در ۲۷ ژولای نیز برخی بازیگران این فیلم اعلام شد.

بازخوردها[ویرایش]

در سال ۲۰۱۸ فولاد خونین به عنوان یک فیلم ((علمی تخیلی معروف)) در ((جشنواره دانشجویی گوآنگژو)) برنده جایزه ((برگزیده دانشجویان)) شد. در راتن تومیتوز، فیلم بر اساس ۷ بازخورد توانست ۲۹٪ نظر موافق کسب کند با ریتینگ (امتیاز) میانگین ۴ از ۱۰.[۳] ساوت چاینا مورنینگ پست دربارهٔ فولاد خونین در مقایسه با فیلم قبلی جکی چان گفت: «با این فیلم، جکی چان به یک رکورد جدید در ساخت فیلم‌های سطح پائین دست یافت و گویا می‌خواهد اسمش بر روی آشغال‌های مزخرف اینچنینی باقی بماند.»[۴]

یادداشت‌ها[ویرایش]

  1. ترجمه تحت‌الفظی آن «فولادِ در حال خونریزی» است

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ Tsui, Clarence (December 22, 2018). "'Bleeding Steel' ('Ji Qi Zhi Xue'): Film Review". هالیوود ریپورتر. Retrieved January 10, 2018.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ Lee, Maggie (December 31, 2017). "Film Review: 'Bleeding Steel'". Variety. Retrieved January 10, 2018.
  3. "BLEEDING STEEL (2017)". Rotten Tomatoes. Fandango. Retrieved 2018-02-25.
  4. Marsh, James (27 December 2017). "Film review: Bleeding Steel – globe-trotting Jackie Chan sci-fi action caper is utter nonsense". ساوت چاینا مورنینگ پست. Retrieved 10 January 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]