فورزا هورایزن ۴

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فورزا هورایزن ۴
تصویر روی جلد بازی با نمایش تغییر فصل‌ها و مک لارن سنا (عقب) و لندرور دیفندر ۹۰ (جلو)
توسعه‌دهنده(ها)پلی‌گراند گیمز
ناشر(ها)استودیو مایکروسافت
سریفورزا
سکو(ها)
تاریخ(های) انتشار۲ اکتبر ۲۰۱۸ (نسخه نهایی در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ و نسخه‌های دیگر در ۲ اکتبر منتشر شدند)
ژانر(ها)مسابقه‌ای
حالت(ها)بازی ویدئویی تک‌نفره
بازی ویدئویی چندنفره

فورزا هورایزن ۴ (به انگلیسی: Forza Horizon 4) یک بازی ویدئویی مسابقه‌ای جهان باز است که توسط پلی‌گراند گیمز توسعه یافته و توسط استودیو مایکروسافت منتشر شده و تحت انحصار مایکروسافت است.[۱] پس از معرفی در نمایشگاه رسانه و تجارت ای۳ سال ۲۰۱۸، این بازی در ۲ اکتبر ۲۰۱۸ برای اکس‌باکس وان و مایکروسافت ویندوز منتشر شد.[۲][۳] این بازی در بریتانیا جریان دارد.[۱][۲][۳] این بازی چهارمین عنوان از مجموعه فورزا هورایزن و یازدهمین عنوان از مجموعه فورزا است. تغییر مهم این بازی نسبت به نسخه‌های سابق، اضافه شدن قابلیت فصل‌ها است. و همچنین این بازی یکی از بهترین بازی‌ها در سبک رانندگی شناخته شده‌است.

همچنین این بازی در فروشگاه استیم موجود است.

فورزا هورایزن ۴ با نمره ۹۲/۱۰۰ برای اکس‌باکس وان در متاکریتیک بالاترین نمره بین تمام مجموعه فورزا هورایزن را داراست.[۴][۵][۶][۷]

روند بازی[ویرایش]

بازی فورتزا هورایزن ۴ یک بازی ویدئویی مسابقه ای است که در یک فضای جهان باز مستقر در بریتانیا ساخته شده‌است، و مناطقی شامل نمایندگی متراکم ادینبورگ، دریاچه (از جمله Derwentwater) , Ambleside و Cotswolds (از جمله برادوی)، و غیره و در حال حاضر بیش از ۷۰۰ اتومبیل دارای لایسنس دارد. این بازی دارای یک خالق مسیر است که بازیکنان را قادر می‌سازد مسابقات را با استفاده از مسیرهای کاملاً سفارشی ایجاد کنند. این بازی در یک دنیای مشترک هماهنگ اتفاق می‌افتد، در مقایسه با "drivatars" قبلی خود که توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود، و هر سرور از ۷۲ بازیکن پشتیبانی می‌کند. این بازی در حالت آفلاین نیز قابل بازی است. بازیکنان این فرصت را دارند که خانه‌های درون بازی را خریداری کنند که قفل موارد جدید مانند اتومبیل و هدیه‌های بازی را باز می‌کند، از جمله Horizon Promo و امکان سفر سریع (به انگلیسی Fast Travel) به هر نقطه از نقشه.

این بازی از یک سیستم آب و هوایی پویا بهره می‌برد که تغییر فصل را نیز به تصویر می‌کشد. محیط جهان بسته به فصل تغییر خواهد کرد: به عنوان مثال، آب دریا در زمستان منجمد می‌شود و به بازیکنان امکان رانندگی روی یخ را می‌دهد تا به مناطقی از دنیای بازی برسند که در تمام فصول دیگر غیرقابل دسترسی باشد. فصل‌ها در سرورهای بازی ثابت می‌شوند، به این معنی که همه بازیکنان همزمان شرایط یکسانی را تجربه می‌کنند. پس از اتمام یک سری پیشگفتار از رویدادها که بازیکنان را با هر چهار فصل آشنا می‌کند، فصول مشترک جهان هر هفته تغییر می‌کنند و تغییرات روزهای پنجشنبه در ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت گرینویچ اتفاق می‌افتد. تغییرات فصل به بازیکنان در بازی با ساعت شمارش معکوس اخطار داده می‌شود، که پس از اتمام، یک برش کوتاه سینمایی نشان می‌دهد که تغییر فصل قبل به فصل جدید انجام می‌شود، اگرچه فیلمبرداری برای بازیکنانی که در اواسط هستند به تأخیر می‌افتد یک رویداد یا فعالیت با بازگشت از فورتزا هورایزن ۳، چرخ‌های چرخشی چرخهای جوایزی با پاداشهای تصادفی اعم از اتومبیل، اعتبار (ارز داخل بازی)، احساسات، شاخ و لباس هستند. پاداش چرخ چرخ از پیشرفت در داستان و تکمیل چالش‌های فصلی خاص برخوردار است. اینها را می‌توانید در فروشگاه Forzathon نیز خریداری کنید. Super Wheelspins، نسخه‌های پیشرفته Wheelspins با جوایز بهتر، همچنین برای تکمیل بخشهایی از داستان و چالش‌های فصلی در نظر گرفته شده‌است. Super Wheelspins را می‌توانید در #Forzathon Shop نیز خریداری کنید. همچنین با بازگشت از دو بازی گذشته، Drum & Bass label Hospital Records یک موسیقی متن موسیقی متشکل از ۲۰ قطعه اصلی از هنرمندان مختلف برچسب، و همچنین یک آهنگ منتشر نشده توسط Fred V & Grafix با عنوان "طلوع آفتاب" را ارائه داد که برای سینما افتتاحیه بازی ساخته شده‌است. آلبوم موسیقی متن فیلم در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شد. این بازی دارای موسیقی متن دالبی اتموس است. به دلیل مشکلات صدور مجوز، وسایل نقلیه میتسوبیشی موتورز و تویوتا (از جمله مارک لکسوس به استثنای برخی از کامیون‌های مسابقه ای آفرود و کامیون‌های سفارشی و سوبارو BRZ) در بازی اصلی حضور نداشتند، اما به روزرسانی‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۹ این مارک‌ها را دوباره معرفی کرد. میتسوبیشی در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ با انتشار DLC رایگان میتسوبیشی موتورز اتومبیل بازگشت. در همان روز، اما دو احساس رقص ("کارلتون" و "فلوس") به دلیل پرونده‌های قضایی که توسط سازندگان آن رقص‌ها علیه اپیک گیمز به دلیل استفاده از رقص به عنوان احساسات در بازی Fortnite Battle Royale، از بازی حذف شد. در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۹، حساب رسمی توییتر Forza Motorsport اعلام کرد که اتومبیل‌های تویوتا در تاریخ ۱۲ دسامبر با عرضه تویوتا سوپرا RZ 1998 در سری ۱۷ نسخه بروز شده فورتزا هورایزن ۴ به سری فورتزا بازمی‌گردند.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Welsh, Oli (2018-06-10). "Forza Horizon 4 is set in the UK, fully online, and out in October". Eurogamer (به انگلیسی). Retrieved 2019-03-12.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "Forza Horizon 4 is Officially Revealed, and it's Set in Britain". Kotaku UK (به انگلیسی). Retrieved 2019-03-12.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ Plante، Chris (۲۰۱۸-۰۶-۱۰). «Forza Horizon 4 trailer reveals Britain setting, dynamic seasons, release date». Polygon. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۳-۱۲.
  4. "Forza Horizon 4". Metacritic (به انگلیسی). Retrieved 2019-03-10.
  5. "Forza Horizon". Metacritic (به انگلیسی). Retrieved 2019-03-10.
  6. "Forza Horizon 2". Metacritic (به انگلیسی). Retrieved 2019-03-10.
  7. "Forza Horizon 3". Metacritic (به انگلیسی). Retrieved 2019-03-10.

پیوند به بیرون[ویرایش]