درست مثل بهشت (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از فقط شبيه بهشت)
درست مثل بهشت
کارگردانمارک واترز
تهیه‌کنندهوالتر پارکس
لری مک دونالد
بازیگرانریس ویترسپون
دونال لوگ
مارک روفالو
جون هدر
دیانا اسپی بی
ایوانا ملیسویک
بن شنکمن
روزالیند چائو
کارولین آرون
رون کانادا
کاترین تیبر
موسیقیرولف کنت
فیلم‌برداردارین اوکادا
توزیع‌کنندهدریم‌ورکس
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۵ (۲۰۰۵-09-۱۶) (ایالات متحده)
مدت زمان
۹۵ دقیقه
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۵۸ میلیون دلار
فروش گیشه۱۰۲٬۸۵۴٬۴۳۱ دلار

درست مثل بهشت یا درست همچون بهشت (به انگلیسی: Just Like Heaven) فیلمی محصول سال ۲۰۰۵ به کارگردانی مارک واترز است. در این فیلم ریس ویترسپون، مارک روفالو، دونال لوگ، جون هدر، دیانا اسپی بی، ایوانا ملیسویک، بن شنکمن، روزالیند چائو، کارولین آرون و رون کانادا بازی کردند.

خلاصه داستان[ویرایش]

الیزابت مسترسون (ریس ویترسپون) یک پزشک است او می‌خواهد به خانه خواهرش برود اما در بین راه تصادف می‌کند و به کما می‌رود خانه او به مهندسی به نام دیوید ابوت (مارک روفالو) اجاره داده می‌شود. دیوید همسرش را از دست داده او بعد از مستقر شدن در خانه متوجه زنی می‌شود که می‌آید و می‌گوید این خانه اوست اما دیوید تنها کسی است که روح الیزابت را می‌بیند او در ابتدا فکر می‌کند که او واقعاً یک آدم زنده است ولی بعد از مدتی متوجه می‌شود که او روح صاحب خانه است دیوید تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با خانواده الیزابت و توضیح اینکه او را می‌بیند می‌کند ولی فایده‌ای ندارد. درست در لحظه‌ای که در بیمارستان می‌خواهند دستگاه‌های تنفس و حیات دهنده را از بدن الیزابت جدا کنند و به زندگی او خاتمه دهند دیوید سر می‌رسد و جان الیزابت را نجات می‌دهد ولی مشکل اینجاست که الیزابت از دیوید چیزی به یادش نمی‌آید تا اینکه دیوید او را به باغی زیبا می‌برد جایی که خودش آن را ساخته و قبلاً به روح الیزابت نشان داده بود و دیدن این باغ سبب می‌شود الیزابت دیوید را به یاد آورد.

بازیگران[ویرایش]

در ایران[ویرایش]

مدیریت دوبلاژ این فیلم را ناصر طهماسب به عهده گرفت. از صداپیشگان این فیلم می‌توان به سعيد مظفری (دیوید ابوت)، اصغر افضلی (جک)، جواد پزشكيان، محمد عبادی، رويا خليل‌آذر (گریس)، بهروز علی‌محمدی (داریل)، آشا محرابی (الیزابت مسترسون)، آبتين ممدوح، شايسته تاج‌بخش (اَبی برودی)، مريم استادحسن، نسيم رضاخانی و حسين سرآبادانی اشاره کرد.[۱]

منابع[ویرایش]

  1. ««درست همچون بهشت» به مدیریت ناصر طهماسب دوبله شد». ایسنا. ۲۰۰۸-۰۱-۱۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۱۲-۱۸.

پیوند به بیرون[ویرایش]