فقط به خاطر تو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فقط به خاطر تو
نویسندهعلیرضا کاظمی‌پور
علیرضا بذرافشان
کارگرداناکبر منصور فلاح
بازیگرانرامتین خداپناهی
خاطره حاتمی
لاله صبوری
مجید حاجی‌زاده
شراره رخام
شهرزاد عبدالمجید
فریده دریامج
مرضیه طهماسبی
عزت‌الله مهرآوران
محسن زهتاب
میرصلاح حسینی
بهزاد رحیم‌خانی
حسن اسدی
صفر کشکولی
علی عبادت‌طلب
معراج فرحزادی
آهنگ پایانمسعود خادم[۱]
آهنگسازمحمدمهدی گورنگی[۲]
کشور سازنده ایران
زبان اصلیفارسی
شمار قسمت‌ها۲۵
تولید
تهیه‌کنندهصدیقه صحت
فیلم‌برداریروح‌الله علی
تدوین‌گرحامد رضی
پخش
شبکهٔ اصلیشبکه سه
انتشار اولیهرمضان ۱۳۸۲

فقط به خاطر تو سریالی ایرانی به کارگردانی اکبر منصور فلاح و محصول سال ۱۳۸۲ است. این سریال برای اولین بار در رمضان سال ۱۳۸۲ از شبکه ۳ پخش شد.

داستان[ویرایش]

فقط به خاطر تو، روایتگر داستانی عجیب است: مراسم عروسی زری و محمود به هم می‌خورد. محمود به خاطر کشیدن چک بی محل به زندان می‌افتد. زری تلاش خود را برای آزاد کردن همسرش آغاز می‌کند و در این راه ناخواسته با تعدادی از زن‌های خودسرپرست آشنا می‌شود. اتفاقی که باعث تحول تدریجی زری و تغییر دیدگاه او نسبت به زندگی، عشق و ازدواج می‌شود.

موسیقی[ویرایش]

محمدمهدی گورنگی، سازنده موسیقی این سریال به روزنامه جام جم گفت: چون خود اثر جنبه طنز دارد در موسیقی ای هم که برای آن نوشتیم سعی کردیم جنبه‌های طنز آن رعایت شود و از آنجا که این سریال در ماه رمضان پخش خواهد شد، خواستیم در موسیقی تیتراژ هم ارتباط با موضوع ماه رمضان، وجود داشته باشد. گورنگی تصریح کرد: در موسیقی این سریال ارکستر زهی، ویلن سولو، فلوت با موسیقی الکترونیک ترکیب شده‌اند و در ملودی تیتراژ سعی کردیم علاوه بر نو و جدید بودن موسیقی، به نوعی با حال و هوای موسیقی سنتی ایران نیز نزدیک باشد. خواننده تیتراژ ابتدایی این سریال مسعود خادم و خواننده تیتراژ انتهای سریال قاسم افشار می‌باشد. ترانه‌سرای سریال افشین یداللهی است.[۳]

نظر شراره رخام[ویرایش]

شراره رخام بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص حضورش در مجموعه تلویزیونی «فقط به خاطر تو» ویژه ماه رمضان به خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه تلویزیونی «فقط به خاطر تو» به کارگردانی اکبر منصور فلاح یک سریال خوب و جذاب بود.

وی افزود: در سال ۸۲ سریال «فقط به خاطر تو» اولین سریال طنزی بود که به صورت روتین در ماه مبارک رمضان به روی آنتن رفت.

رخام اظهار داشت: تولید و پخش این سریال یک نوع بدعت‌گذاری در تولید فیلم‌های طنز در این ماه بود و این تازگی منجر به جذب مخاطبان بسیاری در آن سال شد.

وی گفت: چون انسان موجودی عادت پذیر است فیلمسازان به راحتی و با کمترین جذابیت می‌توانند مخاطبان را برای دیدن آثارشان ترغیب کنند.

رخام تصریح کرد: چون بخشی از فیلم‌برداری این سریال در ماه مبارک رمضان بود بازیگران و عوامل می‌توانستند از بازخورد فیلم در بین مردم مطلع شوند و همان بازخوردهای خوب نسبت به فیلم، باعث انرژی بخشی هر چه بیشتر به بازیگران و تحمل سختی‌های کار می‌شد.

رخام خاطرنشان کرد: بازی در سریال‌های مناسبتی یک موقعیت و شانس بسیار عالی برای بازیگران است به خصوص اگر فیلم جزء پرمخاطب‌ترین فیلم‌های پخش شده در ایام ماه مبارک رمضان از تلویزیون باشد.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. محمدرضا کاظمی - بهناز سعیدی (۲۲ مرداد ۱۳۹۴). «بررسی خواننده‌های تیتراژی در سریال‌های ماه رمضان+ تصاویر». صدای میانه به نقل از همشهری جوان.
  2. https://web.archive.org/web/20170811183033/http://rasekhoon.net/mashahir/show/603357/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C/. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۱ اوت ۲۰۱۷. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  3. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۷ اوت ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱ اوت ۲۰۱۶.
  4. [۱]