فال‌آوت شلتر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از فال‌اوت شلتر)
فال‌اوت شلتر
Fallout Shelter
آیکون اَپ فال‌اوت شلتر
توسعه‌دهنده(ها)بتزدا
بیهیویر اینترکتیو
ناشر(ها)بتزدا
طراح(ـان)ایستوان پلی
هنرمند(ان)ایستوان پلی ویرایش این در ویکی‌داده
سریفال‌اوت
موتوریونیتی
سکو(ها)آی‌اواس
اندروید
مایکروسافت ویندوز
اکس‌باکس وان
پلی‌استیشن ۴
نینتندو سوئیچ
تاریخ(های) انتشار۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸
ژانر(ها)استراتژی
شبیه‌سازی
حالت(ها)تک‌نفره
گروه سنی+12

فال‌اوت شلتر (به انگلیسی: Fallout Shelter) یک بازی ویدئویی رایگان در سبک شبیه‌سازی است که توسط شرکت بتزدا و با همکاری شرکت بیهیویر اینترکتیو ساخته و منتشر شده است؛ این بازی بعنوان بخشی از سری بازی‌های فال‌اوت، در ژوئن ۲۰۱۵ برای سیستم عامل آی‌اواس، در آگوست ۲۰۱۵ برای دستگاه‌های اندرویدی، در جولای ۲۰۱۶ برای سیستم عامل مایکروسافت ویندوز، در فوریه ۲۰۱۷ برای اکس‌باکس وان و در ماه ژوئن ۲۰۱۸ برای دستگاه‌های پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوئیچ در دسترس قرار گرفت.

روند بازی[ویرایش]

بازیکن در این بازی باید پناهگاهی را ساخته و مدیریت کند که در دنیای واقعی به آن پناهگاه مرگ می‌گویند. به مرور زمان جمعیت این پناهگاه افزایش پیدا می‌کند و بازیکن برای تولید منابع بیشتر (آب، برق و غذا) و خوشحال نگه داشتن ساکنان پناهگاه، اتاق‌های بیشتری می‌سازد.

بازخوردها[ویرایش]

فروش[ویرایش]

فال‌اوت شلتر در روز انتشار به مقام سومین بازی محبوب اپ استور آی‌اواس دست پیدا کرد [۱] و دو هفته بعد از انتشار، تا تاریخ ۱۶ جولای ۲۰۱۵، ۵.۱ میلیون دلار از طریق ریزتراکنش‌های درون بازی درآمد کسب کرد. [۲]

جوایز[ویرایش]

فهرست نامزدی‌ها و جایزه‌ها
جایزه رده نتیجه منبع
سی‌وسومین همایش اهرمک طلایی بهترین بازی موبایل برنده [۳]
جایزه بازی ۲۰۱۵ بهترین بازی موبایل/کنسول دستی نامزد [۴]
نوزدهمین همایش جوایز D.I.C.E بازی موبایل سال برنده [۵]

منابع[ویرایش]

  1. سارا فیلدز. «Fallout Shelter is Beating 'Candy Crush Saga' in Profits & iOS App Store Rank». Game Rant. Game Rant, LLC. دریافت‌شده در ۳ اسفند ۱۳۹۷.
  2. سم پرل (۱۶ جولای ۲۰۱۵). «Fallout Shelter rakes in $5.1 mil in two weeks – that's a lot of bottlecaps». گیمز ریدار پلاس. Future US. دریافت‌شده در ۳ اسفند ۱۳۹۷.
  3. لئون هرلی (۳۰ اکتبر ۲۰۱۵). «The Golden Joystick Awards: all the winners this year». GamesRadar+. Future plc. دریافت‌شده در ۳ اسفند ۱۳۹۷.
  4. «Nominees | The Game Awards 2015». The Game Awards. اولا بالولا. ۱۲ نوامبر ۲۰۱۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۳ اسفند ۱۳۹۷.
  5. «The 2016 DICE Award Winners». GameSpot. سی‌بی‌اس. ۱۹ فوریه ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۳ اسفند ۱۳۹۷.
  1. ویکی‌پدیای انگلیسی