فارادی فیوچر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فارادی فیوچر
نوعخودروسازی
بنا نهادهآوریل ۲۰۱۴
دفتر مرکزیایالات متحده آمریکا هاربر گیت وی، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
تعداد کارکنان۱۴۰۰ نفر (۲۰۱۷)
وبگاه

فارادی فیوچر (به انگلیسی: faraday future) یک شرکت نوپای آمریکایی در زمینه تکنولوژی است؛ که بر روی پیشرفت و توسعه خودروهای هوشمند برقی تمرکز دارد.

تاریخچه[ویرایش]

فارادی فیوچر در آوریل ۲۰۱۴میلادی پایه‌گذاری شد؛ و مَقر اصلی اش در شهر لس آنجلس کالیفرنیا و در منطقه صنعتی هاربر گیت وی و در مجاورت، شهر کارسون قراردارد.[۱]

تعداد کارمندان این شرکت از زمان تأسیس تا سال ۲۰۱۶میلادی به ۱۰۰۰ نفر رسید.[۲] شریک مالی این شرکت، شرکت چینی لی اکو که به تولید لوازم الکتریکی می‌پردازد و توسط جیا یوتینگ، مدیریت می‎شود. نام شرکت فارادی فیوچر به خاطر یکی از اصول بنیادی فناوری موتورهای الکتریکی به نام عنوان قانون القای فارادی انتخاب شد.[۳] که خود این قانون نیز، به افتخار دانشمند انگلیسی مایکل فارادی که قانون القای الکترو مغناطیسی را کشف کرد، نامگذاری شده‌است.

این شرکت اولین خودرو مفهومی خود که یک خودرو تک‌سرنشین اسپرت به نام FF ZERO1 بود را در ژانویه ۲۰۱۶میلادی در نمایشگاه خودروهای الکترونیکی رونمایی کرد اما زمان تولید آن را اعلام نکرد.[۴] فارادی فیوچرز اولین خودروی تولیدی خود را که یک خودرو متصل به اینترنت پیشرفته‌است بنام FF 91 در ژانویه ۲۰۱۷میلادی در نمایشگاه CES رونمایی کرد. مدل Alliance Edition این خودرو به صورت محدود و در ۳۰۰ دستگاه ساخته و تحویل سفارش‌ها از سال ۲۰۱۸میلادی آغاز خواهد شد.[۵]

پانویس[ویرایش]

  1. «Battle of the electric car startups: will Faraday Future merge with Atieva?». guardian. ۲۰۱۶-۰۴-۲۰.
  2. Tilley, Aaron (2016-01-05). "Faraday Future: We're Going To Move A Lot Faster Than Tesla". Forbes. Retrieved 2016-01-07.
  3. "Faraday Future Talks AI, Multi-Seat EVs in Exclusive Interview". Shear Comfort Auto Blog (به انگلیسی). 2016-06-03. Archived from the original on 8 January 2017. Retrieved 2016-06-08.
  4. "Forget Faraday Future's Crazy Concept Car. It Has Bigger Plans". WIRED. 2016-01-21. Retrieved 2017-01-04.
  5. "Faraday Future's 'Tesla Beater' Debut Doesn't Go Quite As Planned. Aw". WIRED (به انگلیسی). Retrieved 2016-01-03.