عقرب (مارول کامیکس)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کاسپلی در کامیک کان نیویورک 2016

عقرب نام شخصیت‌های مختلفی در کمیک‌های مارول است که تقریباً همه آنها ابرشرورها هستند. بهترین تجسم شناخته شده مک گارگان است که دشمن ابرقهرمان مرد عنکبوتی است.

تاریخچه انتشارات[ویرایش]

نسخه هیولایی عقرب اولین بار در سفر به رمز و راز (ژوئیه ۱۹۶۲) ظاهر شد.

نسخه سام عقرب برای اولین بار در کلت بچه، غیرقانونی # ۱۱۵ (مارس ۱۹۶۴) ظاهر شد و یک شرور غرب وحشی بود که با کودک کلت جنگید.

نسخه مک گارگان توسط استن لی و استیو دیتکو ساخته شده‌است. گارگان اولین بار در مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره ۱۹ (دسامبر ۱۹۶۴) ظاهر شد و اولین بار به عنوان عقرب در مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره ۲۰ (ژانویه ۱۹۶۵) ظاهر شد. سالها بعد، او به سومین تجسم Venom در Marvel Knights: Spider-Man # 10 (مارس ۲۰۰۵) تبدیل شد و در بازی Avengers Dark # 1 (مارس ۲۰۰۹) به عنوان شخصیت عنکبوتی تقلید کرد. مک گارگان در اولین سریال محدود چهار شماره ای شخصیت، Dark Reign: Sinister Spider-Man ظاهر شد. این کمیک در ژوئن ۲۰۰۹ منتشر شد و توسط برایان رید و با هنرنمایی کریس باچالو نوشته شد.[۱] نویسنده دن اسلات اظهار داشت که مک گارگان به عنوان عقرب اصلی[۲] در قوس آینده مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز بازگردد.[۳]

نسخه جیم ایوانز از عقرب اولین بار در Rawhide Kid # 57 (آوریل ۱۹۶۷) ظاهر شد و یک شرور West Wild بود که با Rawhide Kid جنگید.

نسخه Elaine Coll این شخصیت برای اولین بار در مرد عنکبوتی (فوریه ۱۹۹۵) ظاهر شد و توسط گریگوری ایتزین و داریک رابرتسون ساخته شد.

کارمیلا بلک اولین بار در فانتزی شگفت‌انگیز (جلد ۲) # ۷ (ژوئن ۲۰۰۵) ظاهر شد.

منابع[ویرایش]

  1. THE OSBORN SUPREMACY: Venom, Comic Book Resources, April 24, 2009
  2. Dan, Slott (July 27, 2010). "SDCC 10: Big Time for Spider-Man". IGN. Retrieved July 27, 2010.
  3. "Comic Book Resources: "CCI: Slott Goes "Big Time" with Spidey"". Retrieved July 26, 2010.

پیوند به بیرون[ویرایش]