عباس‌کلا (چالوس)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
عباس کلا
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانمازندران
شهرستانچالوس
بخشمرکزی
دهستانکلارستاق غربی
مردم
جمعیت۵۶۲ نفر

عباس کلا، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان چالوس در استان مازندران ایران.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان کلارستاق غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶۲ نفر (۱۵۴خانوار) بوده‌است.[۱] مردم عباس کلا از قومیت طبری هستند.[۲] مردم عباس کلا به زبان طبری با گویش چالوسی سخن می‌گویند.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. درگاه ملی آمار ایران
  2. نصری اشرفی، جهانگیر (۱۳۹۹). جعفر شجاع کیوانی، ویراستار. دانشنامهٔ تبرستان و مازندران جلد سوم. نشرنی = ۱۱۱.
  3. نصری اشرافی، جهانگیر (١٣٧٧). واژه‌نامه بزرگ تبری. به کوشش حسین صمدی و سید کاظم مداح و کریم الله قائمی و علی اصغر یوسفی نیا و محمود داوودی درزی و محمد حسن شکوری و عسکری آقاجانیان میری و ابوالحسن واعظی و ناصر یداللهی و جمشید قائمی و فرهاد صابر و ناعمه پازوکی. تهران: اندیشه پرداز و خانه سبز. ص. صفحه ۳۱ جلد اول. شابک ۰-۵-۹۱۱۳۱-۹۶۴ مقدار |شابک= را بررسی کنید: checksum (کمک).

این روستا بعد از سرد آبرود نزدیکترین روستا به شهرستان چالوس می‌باشد . این منطقه بکر به علت کم بودن جمعیت آن وکوتاهی اهالی متأسفانه دهیاری در آن تشکیل نشد و همین امر باعث کمبوداتی در منطقه شده بود که خوشبختانه با وجود منظره کاملا زیبا و دست نخورده منطقه و مسیر اصلی سد سردآبرود که در انتهای این روستا واقع شده جذب سرمایه جهت ویلا سازی و شهرک سازی سرمایه‌گذاران خوش ذوق باعث پیشرفت منطقه شده و همین امر باعث شده از طرف مسئولان ذیربط به منطقه شهری تبدیل شود و خوشیختانه با وجود شهرداری هچیرود که از زمان شروع به کار این شهردار خوش ذوق این روستا به بهترین منطقه جهت سرمایه‌گذاری و ویلا سازی تبدیل شده .