عباس‌آباد (نطنز)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
عباس‌آباد (بادرود)
اطلاعات کلی
کشور ایران
استاناصفهان
شهرستاننطنز
بخشبخش امام زاده
دهستانامامزاده آقاعلی عباس
مردم
جمعیت۲۰۶ نفر

عباس‌آباد (نطنز)، روستایی از توابع شهر بادرود بخش امام زاده شهرستان نطنز در استان اصفهان ایران است. مردم خونگرم این روستا به دامداری ، پرورش گل و گیاه در گلخانه ها ، باغ های انار و کشت انواع سبزیجات و صیفی جات مشغولند . قلعه مبارک آباد در این روستا از بناهای قدیمی است که همچنان بخش های مختلفی از دیوار ها ، سقف ها و چیدمان کلی پلان آن سالم و قابل بازدید است .

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان امامزاده آقاعلی عباس قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۶ نفر (۵۸خانوار) بوده‌است.

مکان های دیدنی[ویرایش]

از اماکن دیدنی این روستا می توان از قلعه تاریخی مبارک آباد نام برد . این قلعه شامل بخش ها و جزئیات مختلفی است که سقف گنبدی ، ساختار خانه های اقلیم گرم و خشک ایرانی ، حیاط مرکزی ، طاق و پله و اتاق ها ، خشت های گلی ، جرز های کاهگلی ، آجر چینی های ایرانی و ... در آن همچنان قابل مشاهده است .

باغ های پربار مردم محلی نیز از دیگر جذابیت های این روستا هستند . از دیدن درختان انار و به در پاییز ، رفتن به زمین های سبزیجات و چیدن آنها در فصول مختلف سال با دست خودتان لذت خواهید برد .

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.