طوفان سفید ۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
طوفان سفید ۲: سلاطین مواد مخدر
پوستر اصلی
سنتی掃毒۲天地對決
ساده‌شده扫毒۲天地对决
ماندارینSǎo Dú Èr: Tiāndì Duìjué
کانتونیSou3 Deok6 Ji6 Tin1 Dei6 Deoi3 Kyut3
عنوان عینیSweep Away the Poison 2: Final Contest for Heaven and Earth
کارگردانهرمان یائو
تهیه‌کنندهاندی لاو
الوین لام
استر کو
ونگ چون کی
شرلی یونگ
چان وای کیونگ
نویسندههرمان یائو
اریکا لی
اریک لی
بازیگراناندی لاو
لوئیس کو
موسیقیماک چون هونگ
فیلم‌بردارجو چان
تدوین‌گرعزرائیل چانگ
تاریخ‌های انتشار
  • ۵ ژوئیه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-07-۰۵) (چین)
  • ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-0۷-۱۶) (هنگ کنگ)
مدت زمان
۹۹ دقیقه
کشورهنگ کنگ
زبانکانتونی
هزینهٔ فیلم۲۵ میلیون دلار
فروش گیشه۲۰۰ میلیون دلا[۱]

طوفان سفید ۲: سلاطین مواد مخدر (انگلیسی: The White Storm 2: Drug Lords) یک فیلم اکشن و جنایی محصول سال ۲۰۱۹ سینمای هنگ کنگ به کارگردانی هرمان یائو، تهیه‌کنندگی و بازی اندی لاو است. این فیلم دنباله‌ای موضوعی است که فقط در عنوان فیلم طوفان سفید (فیلم ۲۰۱۳) با خط داستانی جدید و بازیگر بازگشته لوئیس کو در نقشی متفاوت است.[۲][۳]

این فیلم برای اولین بار در ۱۵ مارس ۲۰۱۸ معرفی شد.[۴] تولید فیلم در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۸ آغاز شد.[۵][۶] و در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸ به پایان رسید.[۷] این فیلم در ۵ ژوئیه ۲۰۱۹ در چین، در ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۹ در تایوان و در ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۹ در هنگ کنگ اکران شد.[۸][۹] این فیلم همچنین به عنوان فیلم پایانی هجدهمین جشنواره فیلم آسیایی نیویورک در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۹ انتخاب شد.[۱۰][۱۱] این فیلم به عنوان ورودی هنگ کنگ برای بهترین فیلم بلند بین‌المللی در نود و دومین جوایز اسکار انتخاب شد، اما نامزد نشد.[۱۲]

بازخوردها[ویرایش]

این فیلم یک موفقیت تجاری بزرگ بود و در مجموع ۲۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان در مقابل بودجه ۲۵ میلیون دلاری آمریکا به دست آورد. این فیلم نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد که عموماً بازی‌های لاو و کو و رقص اکشن فیلم را تحسین کردند، اما به کاستی‌هایی در فیلمنامه و توسعه شخصیت‌های آن اشاره کردند.

داستان[ویرایش]

یک تاجر ثرومتمند که قصد دارد رئیس یک باند خلافکار را که قبلاً با او همکاری داشته‌است را از بین ببرد. در حالی که یک افسر پیس قصد دارد بدون زیر پا گذاشتن قانون عدالت را اجرا کند…

یک قاعده اصلی در این باند وجود دارد که هیچ خرید و فروش مواد مخدری نمی‌شود. یو که رهبر باند می‌باشد دو نفر را با نام‌های تین و جیزو به عنوان دست راست خود اعلام کرده‌است. تین فردی وفادار، هوشیار و قابل اعتماد می‌باشد در حالی که جیزو خیلی خونسرد و بدون اطلاع یو قانون را زیرپا گذاشته و خرید و فروش مواد مخدر می‌کند. به دستور رئیس تین یکی از انگشتان دست جیزو را قطع و او را از باند بیرون کرد. در همان شب همسر فوگ یم افسر پلیس در طی یک عملیات درون کلاب جیزو کشته می‌شود. در همین حال دوست دختر تین او را ترک می‌کند. پانزده سال بعد در بازار مواد مخدر جیزو به یکی از قدرتمندترین افراد در خرید و فروش مخدر تبدیل شده‌است. در حالی که تین یک سرمایه‌گذار نیکوکار شده که قصد نابودی جیزو را دارد. و برای کشتن جیزو ۱۰۰ میلیون دلار پاداش قرار می‌دهد…

دنباله[ویرایش]

دنباله این فیلم، با عنوان طوفان سفید ۳ در ژوئن ۲۰۲۱ شروع به تولید کرد؛[۱۳] با کارگردانی هرمان یائو که قرار است در سال ۲۰۲۳ منتشر شود.

منابع[ویرایش]

  1. "劉德華涉嫌『抄襲』?!導演對《掃毒2》求償4.3億!還扯出《我的少女時代》?法院證實已『立案』!". hk.news.yahoo.com.
  2. "【連串計劃】寰宇宣佈開拍《掃毒2》《拆彈2》劉德華新姿態登場". Hk.entertainment.appledaily.com. Archived from the original on 31 March 2019. Retrieved 12 September 2022.
  3. ""Shock Wave" and "The White Storm" Sequels". Jaynestars.com.
  4. "HK actor Andy Lau back in top form". Asiaone.com. Archived from the original on March 21, 2018.
  5. "【《掃毒2》開鏡】華仔演金融大亨火拼毒販古仔". Hk.entertainment.appledaily.com. Archived from the original on 16 September 2019. Retrieved 12 September 2022.
  6. ""The White Storm 2" Stars Andy Lau and Louis Koo". Jaynestars.com.
  7. "Andy went to support last day shooting of White Storm 2". Andylausounds.com.
  8. "Filmart: Universe whips up sequels to 'The White Storm', 'Shock Wave' (exclusive)". Screendaily.com.
  9. "《掃毒2天地對決 The White Storm 2 Drug Lord》- 雙雄對峙預告". YouTube.[پیوند مرده]
  10. "New York Asian Film Festival". www.nyaff.org.
  11. "《掃毒2》獲選紐約亞洲電影節閉幕電影 劉德華古天樂兩大影帝感高興 - 香港經濟日報 - TOPick - 娛樂". topick.hket.com.
  12. Chu, Karen (23 September 2019). "Oscars: Hong Kong Selects 'The White Storm 2' for International Feature Film Category". The Hollywood Reporter. Retrieved 23 September 2019.
  13. Auto, Hermes (July 1, 2021). "Aaron Kwok shares photos of his latest movie role in The White Storm 3 | The Straits Times". www.straitstimes.com.

پیوند به بیرون[ویرایش]