طلاقم بده به‌خاطر گربه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
طلاقم بده به‌خاطر گربه‌ها
پوستر فیلم
کارگردانمحمدعلی سجادی
تهیه‌کنندهمحمدرضا مصباح
نویسندهمحمدعلی سجادی
بازیگرانرضا مولایی
مریم همتیان
جلال ترابی
شیرین ولی‌پور
موسیقیاحسان آنالویی
فیلم‌بردارمحمدرضا سکوت
تدوین‌گرمحمدعلی سجادی
کشورایران
زبانفارسی

طلاقم بده به‌خاطر گربه‌ها فیلمی در ژانر وحشت-روانشناختی[۱] به کارگردانی و نویسندگی محمدعلی سجادی و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح [۲] محصول سال ۱۳۹۶ است.

فیلمبرداری این اثر اسفند ۱۳۹۵ در تهران انجام شد. این فیلم تنها دو لوکیشن اصلی دارد و بخش عمده آن در یک دادگاه فیلم‌برداری شده‌است. رضا مولایی، مریم همتیان، جلال الدین ترابی و شیرین ولی پور بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلمنامه «طلاقم بده به خاطر گربه‌ها» براساس یک رخداد واقعی توسط محمدعلی سجادی به نگارش درآمده است.

خلاصه داستان[ویرایش]

داستان فیلم، درباره‌ی زنی است که پس از نقل مکان با همسرش به یک ساختمان مسکونی، مورد ضرب و شتم اجنه قرار می‌گیرد و دلیل درخواست طلاق از همسر خود را چنین اعلام می‌کند:

«رای طلاق را دوماه بالای کمد گذاشتم و اجرا نکردیم. آن‌ها از شب اول به سراغم آمدند و به طور وحشتناکی کتک زدند، طوری‌ که جای زخم‌ها گوشت اضافه آورد، حتی سقف دهانم را زخم کرده بودند و موهای سرم را کنده بودند. پس از اجرای حکم طلاق گربه‌ها خوشحال بودند بعد از آن چند بار به منزل همسرم رفتم تا کارهایش را انجام دهم و خانه‌اش را مرتب کنم، جن‌ها با عصبانیت سراغم آمدند و دندان قروچه کردند. بعد از طلاق که به همراه دو دخترم به خانه پدرم برگشتم دیگر آن‌ها سراغم نمی‌آیند و مرا نمی‌زنند. تا چند وقت احساس دلتنگی به آن‌ها را دارم اگر بخواهم می‌توانم آن‌ها را ببینم …»[۳]

منبع الهام فیلمساز[ویرایش]

این فیلم براساس یک رخداد واقعی توسط محمدعلی سجادی به نگارش درآمده است و داستان زندگی زوجی جوان را روایت می‌کند که در سال ۱۳۸۳ هجری خورشیدی به دادگاه مراجعه کرده و تقاضای طلاق می‌دهند. دلیل اصلی آن‌ها برای این جدایی تنها به خاطر گربه هاست!

منابع[ویرایش]

  1. http://www.nsun.net، n s u n |. «تیوال | امیر عسگرزاده درباره فیلم طلاقم بده به خاطر گربه ها: سلام و درود فراوان بر محمد علی سجادی، کارگردان خوش ذوق ایرانی "ط». www.tiwall.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۱۱-۱۲.
  2. ««طلاقم بده به خاطر گربه ها» فرم پر کرد». بانی فیلم. ۲۰۱۷-۱۲-۱۸. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۲-۲۹.
  3. http://www.nsun.net، n s u n |. «تیوال فیلم طلاقم بده به خاطر گربه ها». www.tiwall.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۱۱-۱۲.