صلح (ترانه تیلور سوئیفت)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«صلح»
ترانه تیلور سوئیفت
از آلبوم فولکلور
تاریخ نوشته‌شدنآوریل ۲۰۲۰
تاریخ ضبطآوریل ۲۰۲۰
استودیو
  • کیتی کمیتی استودیو (لس آنجلس)
  • لانگ پاند (دره هادسن)
  • استرلینگ استودیو (شهر نیویورک)
ژانرآراندبی
زمان۳:۵۴
ناشرریپابلیک رکوردز
ترانه‌نویس(ها)
تهیه‌کننده(ها)آرون دسنر
ویدئوی شنیداری
«صلح» در یوتیوب

«صلح» (انگلیسی: Peace) ترانه‌ای است که خواننده-ترانه‌سرای آمریکایی تیلور سوئیفت ضبط کرده‌است. این ترانه را سوئیقت و آرون دسنر نوشتند و پانزدهمین قطعه در هشتمین آلبوم استودیویی او، فولکلور، است که در ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۰ از طریق ریپابلیک رکوردز منتشر شد. سوئیفت «صلح» را شخصی‌ترین ترانه در این آلبوم نامیده‌است.[۱][۲]

«صلح» یک ترانه آراندبی سنتی همراه با عناصر فانک و جاز است.[۳] در این ترانه سوئیفت وفاداری‌اش را به معشوقه‌اش عهد می‌کند در حالی که در مورد تأثیر منفی فوق ستاره بودن او بر زندگی خصوصی آن‌ها بحث می‌شود. سوئیفت به او در مورد تمام مشکلاتی که هنگام مواجهه با خود روبرو می‌شود هشدار می‌دهد و از او می‌پرسد که اگر هرگز نتواند به او زندگی معمولی بدهد کافی است یا خیر.

این ترانه برای اشعار احساسی‌اش، عملکرد آوازی منعطف سوئیفت و سازهایش مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. چندین منتقد موسیقی آن را به عنوان یکی از بهترین ترانه‌هایی که سوئیفت تا به حال نوشته‌است، یاد کردند و آن را به عنوان خودزندگی‌نامه‌ترین ترانه این آلبوم انتخاب کردند و ردی از موضوعات آسیب‌پذیر ششمین آلبوم استودیویی سوئیفت، اعتبار (۲۰۱۷) را در این ترانه ذکر کردند.[۴] پس از انتشار فولکلور، «صلح» وارد جدول استرالیا (شمارهٔ ۳۳)، کانادا (شمارهٔ ۴۶) و ایالات متحده (شمارهٔ ۵۸) شد.[۵] این ترانه به شمارهٔ ۱۲ جدول ترانه‌های داغ راک و آلترناتیو رسید.[۶]

منابع[ویرایش]

  1. Folklore (booklet). Taylor Swift. United States: Republic Records. 2020. B003271102.{{cite AV media notes}}: نگهداری CS1: سایر موارد در یادکرد رسانه‌های AV (یادداشت‌ها) (link)
  2. "Taylor Swift shares rare insight into relationship with Joe Alwyn". Capital FM (به انگلیسی). November 13, 2020. Retrieved June 11, 2021.{{cite web}}: نگهداری CS1: url-status (link)
  3. Wood, Mikael (July 26, 2020). "Taylor Swift's 'Folklore': All 16 songs, ranked". Los Angeles Times. Retrieved June 11, 2021.{{cite web}}: نگهداری CS1: url-status (link)
  4. "A Long Overdue Track-by-Track Review of Taylor Swift's folklore". WRVU. October 2, 2020. Retrieved June 11, 2021.{{cite web}}: نگهداری CS1: url-status (link)
  5. "Taylor Swift — Billboard Hot 100 History". Billboard. Retrieved June 11, 2021.{{cite web}}: نگهداری CS1: url-status (link)
  6. "Taylor Swift". Billboard (به انگلیسی). Retrieved 2021-09-14.