صلح خوب می‌فروشه… اما کیه که بخره؟

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
صلح خوب می‌فروشه ... اما کیه که بخره؟
آلبوم استودیویی از
انتشارنوامبر ۱۹۸۶ میلادی و فوریه ۲۰۰۴ میلادی
ضبط۱۵ فوریه تا ۲۰ مارس ۱۹۸۶ میلادی
ژانرترش متال
مدت۳۶:۱۸
۵۵:۲۱(ریمستر شده)
ناشرکامبت، کپیتال
تهیه‌کنندهدیو ماستین، رندی بارنز و اندی سامرز
نقدهای حرفه‌ای
گاه‌نگاری مگادث
'کشتن کسب و کار من است... و کاسبی روبراه است!
(۱۹۸۵)
صلح خوب می‌فروشه ... اما کیه که بخره؟
(۱۹۸۶)
'تا این‌جای کار خوبه! خب که چی بشه!
(۱۹۸۸‎

صلح خوب می‌فروشه ... اما کیه که بخره؟ (به انگلیسی: ‎Peace Sells... but Who's Buying?‎) دومین آلبوم استودیویی گروه ترش متال مگادث است که در سال ۱۹۸۶ میلادی و با لیبل کپیتال رکوردز منتشر شد.

صلح خوب می‌فروشه ... اما کیه که بخره؟ در ابتدا پروژه‌ای بود که کامبت رکوردز مسئولیت تهیهٔ آن‌را به عهده داشت اما در نهایت آلبوم توسط کپیتال رکوردز خریداری شد و در سال ۱۹۸۶ آن‌را منتشر کرد. نسخهٔ رمیکس شده و ریمستر شدهٔ آلبوم در سال ۲۰۰۴ توسط دیو ماستین انتشار یافت.

وب‌گاه آل میوزیک در نقد این اثر آن‌را یک «هشدار سیاسی پانکی» همراه با تاریکی، ترساندن از تهدیدها و جهان‌بینی از نوع هوی متال‌اش دانسته است.[۱]

در همین راستا طرح جلد آلبوم را می‌توان بیانیه‌ای طعنه‌آمیز درباب دوران جنگ سرد به‌شمار آورد. در زمینهٔ قرمز و نارنجی رنگ تصویر مقر سازمان ملل در حالی نشان داده شده که بر اثر حملهٔ اتمی ویران شده‌است و ۳ هواپیما بر فراز آن در حال پرواز هستند. در جلوی تصویر ویک رتل‌هد(شخصیت مجازی گروه) در حالی دیده می‌شود که بر روی ویرانه‌ها ایستاده و تابلویی در دست دارد که روی آن عبارت «برای فروش» درج شده‌است که کنایه‌ای است از این‌که سازمان ملل برای فروش گذاشته شده‌است.

آهنگ سوم آلبوم با نام «صلح خوب می‌فروشه» در رده‌بندی وی‌اچ‌وان برای ۴۰ اثر برتر متال همهٔ دوران، رتبهٔ یازدهم را به‌خود اختصاص داد.[۲] همین آهنگ برای چند سال به‌عنوان تم اصلی اخبار ام‌تی‌وی استفاده می‌شد. «صلح فروشی است» به‌عنوان موسیقی متن بازی‌های ویدئویی اتومبیل‌دزدی بزرگ: وایس سیتی و گروه راک II هم استفاده شده‌است.

پانویس[ویرایش]

  1. بررسی آلبوم صلح فروشی است... در وب‌گاه Allmusic
  2. «رده‌بندی ۴۰ آهنگ برتر متال همهٔ دوران در وب‌گاه وی‌اچ‌وان». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ فوریه ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۴ فوریه ۲۰۰۹.

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «‎Peace Sells... but Who's Buying?‎». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۴ فوریه ۲۰۰۹.