باشگاه فوتبال راهیان کرمانشاه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
راهیان کرمانشاه
نام کاملباشگاه فوتبال راهیان کرمانشاه
تاریخ بنیان‌گذاری۱۳۸۴ (۱۹ سال پیش) با نام شیرین فراز
تاریخ انحلال۱۳۹۴
نام ورزشگاهورزشگاه آزادی کرمانشاه
کرمانشاه
ایران
گنجایش۷٬۰۰۰ نفر
۱۳۹۳–۹۴گروه دوم لیگ آزادگان: دهم (سقوط)

باشگاه فوتبال راهیان کرمانشاه که سابقاً با نام شیرین فراز کرمانشاه فعالیت می‌کرد یکی از باشگاه‌های فوتبال ایران است که در سال ۱۳۹۴ منحل شد.

خرید امتیاز و صعود از لیگ دسته دو[ویرایش]

این تیم به همت محمد درخشان (قائم مقام باشگاه شیرین فراز) و با خرید امتیاز تیم عقاب از همایون ایمن‌پور تأسیس شد. در همان سال اول تأسیس درخشان با سپردن هدایت تیم به فراز کمالوند و برگزاری اردوی آماده‌سازی در ترکیه مقدمات صعود به لیگ برتر را مهیا نمود اما به دلیل اختلاف با فرمان کریمی مدیر عامل باشگاه از سمت خود استعفا داد و پس از صعود این تیم به دلیل نداشتن مدیریت فوتبالی با مشکل مواجه شد، ابتدا اصغر شرفی به عنوان مدیر فنی کار خود را با این تیم آغاز کرد ولی او طی مدت فصل نقل و انتقالات نتوانست سرمربی تیم را معرفی کند. در یک هفته مانده به شروع لیگ میودراگ یسیچ به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد و ستار همدانی دستیار او شد.

صعود از لیگ دسته یک[ویرایش]

این تیم در دوره ۱۳۸۶–۱۳۸۵ لیگ دسته اول فوتبال ایران به رقابت با دیگر تیم‌ها می‌پرداخت و در گروه خود پس از تیم پگاه گیلان دوم شد این تیم در آن دوره از بازی‌ها در تمام بازی‌های خانگی خود را در کرمانشاه پیروز شد و فقط در مقابل هما با تساوی بدون گل متوقف شد و به مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها رسید و برای صعود به لیگ برتر فوتبال ایران با تراکتورسازی تبریز تیم اول دیگر گروه بازی کرد و با غلبه بر این تیم تبریزی، به لیگ برتر فوتبال ایران راه یافت.

حضور در لیگ برتر[ویرایش]

در طول یازده هفته اول لیگ ۱۳۸۶–۱۳۸۷ تیم شیرین‌فراز توانست بازی‌های نسبتاً قابل قبولی ارائه دهد و در میانه جدول قرار بگیرد و حتی توانست پرسپولیس تهران قهرمان همان فصل را در کرمانشاه متوقف کند . اما مشکلات تیم از هفته دوازدهم و با حضور نیافتن یسیچ بر روی نیمکت که دلایل آن هنوز نامشخص است، شروع شد، به گونه‌ای که شیرین‌فراز در ۶ بازی باقیمانده خود تا پایان نیم‌فصل فقط یک گل به ثمر رساند.

تغییر نام[ویرایش]

سال ۱۳۹۱ مدیریت تیم نام این تیم را به راهیان کرمانشاه تغییر داد.

سقوط به دسته دوم و رای دادگاه مبنی بر بازگشت به لیگ یک[ویرایش]

تیم راهیان کرمانشاه در سال ۹۴ به لیگ دسته دوم سقوط کرد. اما در سال ۹۸ دادگاه کرمانشاه و دادگاه تجدید نظر اعلام کردند که سقوط تیم در فصل ۹۴-۹۳ لیگ یک غیر قانونی بوده است و رای به بازگشت تیم به لیگ یک دادند.

انحلال باشگاه[ویرایش]

این تیم در سال ۹۴ منحل شده و باشگاه فوتبال استقلال جنوب تهران امتیاز آن را خریداری کرد.[۱]

مربیان[ویرایش]

از بهترین و محبوب‌ترین سرمربیانی که در تیم شیرین‌فراز یا راهیان کرمانشاه مربی‌گری کرده‌اند می‌توان به فراز کمالوند، محمود فکری، جواد زرینچه، امید طیری و رضا مهاجری اشاره کرد.

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

https://www.khabarvarzeshi.com/fa/news/229227/راهیان-کرمانشاه-تمام-حساب-های-فدراسیون-فوتبال-را-مسدود-کرد