شهر وحشی (فیلم ۲۰۱۵)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از شهر وحشی)
شهر وحشی
پوستر فیلم
کارگردانرینگو لام
تهیه‌کنندهکنی چاو
نویسندهرینگو لام
بازیگران
موسیقیدیو کلوتز
فیلم‌بردارراس رابرت کلارکسون
تدوین‌گردیوید م. ریچاردسون
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۵ (۲۰۱۵-07-۱۰) (جشنواره فیلم تایپه)
  • ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۵ (۲۰۱۵-0۷-۳۰) (چین)
  • ۲۰ اوت ۲۰۱۵ (۲۰۱۵-0۸-۲۰) (هنگ کنگ)
مدت زمان
۱۰۵ دقیقه
کشورچین
زبانکانتونی
ماندارین
تایوانی
هزینهٔ فیلم۵ میلیون دلار
فروش گیشه۲۴٫۸ میلیون دلار آمریکا[۱]

شهر وحشی (به انگلیسی: Wild City) یک فیلم اکشن، جنایی و دلهره‌آور هنگ کنگی-چینی محصول سال ۲۰۱۵ به کارگردانی رینگو لام با بازی لوئی کو، شاون یو، تونگ لیا و یوزف چانگ است. این فیلم در ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۵ در چین[۲] و در تاریخ ۲۰ اوت ۲۰۱۵ در هنگ کنگ منتشر شد.[۳] این فیلم را رینگو لام بعد از سال ۷ سال وقفه کارگردانی ساخت.

داستان[ویرایش]

پلیس سابق تی من به عنوان یک ساقی کار می‌کند و یک شب زنی را در حالی که بیش از حد مست است که نمی‌تواند رانندگی کند، با خود به خانه می‌آورد. روز بعد او در ماشینش قفل می‌شود بنابراین برادر ناتنی تی من، سیو هونگ، راننده کامیون یدک‌کش، برای کمک می‌آید، اما در آن لحظه گروهی از مردان ناشناس او را می‌ربایند. سیو هونگ و تی من به‌طور جداگانه آنها را تعقیب می‌کنند و یون را نجات می‌دهند. آنها متوجه می‌شوند که یون پولی را حمل می‌کند که قرار بود برای رشوه استفاده شود. تی-من پول را پس می‌دهد، اما گانگسترها به تعقیب یون ادامه می‌دهند و در نهایت به ربودن مونا مادر سیو هونگ می‌پردازند. آنها برای مبادله او با یون قرارداد می‌بندند و تی من از همکاران پلیس سابق خود برای کمک به نجات نامادری خود کمک می‌گیرد.

بازیگران[ویرایش]

تولید[ویرایش]

در سال ۲۰۱۴، روزنامه هنگ‌کنگ اپل دیلی گزارش داد که کارگردان رینگو لام با سرمایه‌گذاری گروه سرگرمی Mei Ah به کارگردانی بازخواهد گشت و تولید در ژوئن آغاز می‌شود.[۴]

در روز اول فیلمبرداری، لام به دلیل گرمازدگی به زمین افتاد. او برای ادامه فیلمبرداری در پروژه ماند. در سال ۲۰۱۴، عنوان فیلم از شتاب به شهر وحشی تغییر یافت.[۵] لویی کو بیان کرده‌است که لام اصرار داشت که بازیگران کارهای بدلکاری خود را در فیلم انجام دهند تا رئالیسم را حفظ کنند.[۶]

ورایتی گزارش داد که لام تا ۲۳ مارس ۲۰۱۵ در مراحل پس از تولید فیلم بود.[۷]

انتشار[ویرایش]

این فیلم برای اولین بار در هفدهمین جشنواره فیلم تایپه در ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. در اکران این فیلم در چین، تقریباً ۲۰٫۲ درصد از تمام نمایش‌های آخر هفته را داشت و در جایگاه سوم قرار گرفت و از حدود ۱٫۷۶ میلیون ورودی بین جمعه و یکشنبه، ۵۷٫۴ میلیون یوان (۹٫۲۵ میلیون دلار آمریکا) درآمد کسب کرد. این فیلم ۸۸٫۰ میلیون یوان (۱۴٫۲ میلیون دلار آمریکا) در طول چهار روز فروش داشت.

سبک[ویرایش]

لام شهر وحشی را به همراه فیلم‌های شهر در آتش و هشدار کامل متعلق به «سه‌گانه شهر» توصیف کرد. لام آنها را به‌عنوان فیلم‌هایی توصیف کرد که همه در هنگ‌کنگ اتفاق می‌افتند و دربارهٔ افرادی هستند که در شهر گم شده‌اند. در شهر وحشی موضوع دربارهٔ وسوسه پول است، و اینکه چگونه قهرمان‌ها را اغوا می‌کند، اما همچنین آنها را مجبور می‌کند تا به چالش بکشند.

بازخوردها[ویرایش]

هالیوود ریپورتر اظهار داشت که شهر وحشی در مقایسه با فیلم‌های لام از دهه ۱۹۹۰ رنگ پریده‌تر است، و خاطرنشان کرد که «فیلمنامه پیچیدگی و نمادهای غنی هشدار کامل (۱۹۹۷) و قربانی (۱۹۹۹) را ندارد». این بررسی به این نتیجه رسید که «فیلم به اندازه کافی جذاب است که علاقه به لام را دوباره برانگیزد».[۸]

منابع[ویرایش]

  1. "Daily Box Office> China 08/13/2015". entgroup.cn. Retrieved 2015-08-17.
  2. Kevin Ma (May 13, 2015). "Well Go takes three high-profile genre films". Film Business Asia. Retrieved May 14, 2015.
  3. "谜城 謎城 (2015)". movie.douban.com (به چینی). douban.com. Retrieved June 3, 2015.
  4. Ma, Kevin (28 February 2014). "Ringo Lam to direct new action film". Film Business Asia. Retrieved 11 September 2014.
  5. Hendrix, Grady; Fukazawa, Hiroshi (9 September 2014). "Kaiju Shakedown: Ringo Lam". Film Comment. Retrieved 11 September 2014.
  6. Hsia, Heidi (24 March 2015). "Louis Koo: Ringo Lam insists we do our own stunts". Yahoo! Entertainment Singapore. Retrieved 21 April 2015.
  7. Lau, Shirley (23 March 2015). "HK FilMart: Ringo Lam Makes Comeback With 'Wild City'". Variety. Retrieved 21 April 2015.
  8. Tsui, Clarence (2015-07-16). "'Wild City' ('Mai Sing'): Film Review". The Hollywood Reporter. Retrieved 2015-07-29.

پیوند به بیرون[ویرایش]