شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی

مختصات: ۳۸°۱۳′۳۸″شمالی ۴۶°۰۴′۰۶″شرقی / ۳۸٫۲۲۷۱۵۴°شمالی ۴۶٫۰۶۸۳۰۶°شرقی / 38.227154; 46.068306
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شرکت خدماتی شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی آذربایجان شرقی
نوعشهرک سرمایه گذاری
بنا نهاده۱۳۸۲
دفتر مرکزیجاده تبریز به صوفیان
محدودهٔ فعالیتجهان
مدیر عامل اجراییخداویردی تاری
رئیس هیئت مدیرهامیر نراقی
افراد کلیدیغلامرضا حکیمی
محصولات۱۲۰ شرکت با محصولات متفاوت
تعداد کارکنان۴۴۹۰ نفر
وبگاه


شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی (تبریز ۵) یکی از شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی است که در ۱۷ کیلومتری شهر تبریز واقع شده‌است.[۱]

درباره شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی[ویرایش]

طرح ایجاد و احداث اولین شهرک سرمایه‌گذاری خارجی کشور در تبریز در تیرماه سال ۸۲ به تصویب رسید و کار مطالعات و عملیات اجرایی احداث آن در سال ۸۳ آغاز شد. شهرک سرمایه‌گذاری خارجی در زمینی به مساحت ۲۶۰ هکتار در ۱۶۸ قطعه احداث‌شده و در ۱۷ کیلومتری تبریز قرار دارد.

این شهرک باهدف اشتغال‌زایی، انتقال فناوری، توسعه صنعتی استان آذربایجان شرقی و جلب سرمایه‌های خارجی طراحی و احداث‌شده است. در این شهرک ۱۴۲ میلیارد و ۴۹۴ میلیون تومان سرمایه‌گذاری انجام‌گرفته و تاکنون قرارداد واگذاری ۱۴۰ قطعه جمعاً به مساحت ۱۴۸ هکتار امضاءشده و ۵۵ واحد صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی برای ۴۴۹۰ نفر شغل ایجادشده است و با بهره‌برداری از دیگر واحدهای صنعتی این میزان افزایش خواهد یافت. فاصله شهرک تا فرودگاه تبریز ۲۱ کیلومتر و تا راه‌آهن تبریز ۲۴ کیلومتر می‌باشد که یک مزیت و امتیاز مهم سرمایه‌گذاری، نسبت به سایر شهرک‌های موجود در کشور محسوب می‌شود.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. «شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی». شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۵ دسامبر ۲۰۰۹.
  2. «درباره شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۲ مارس ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۲ مه ۲۰۱۶.

پیوند به بیرون[ویرایش]