شرکت هوا فضا و فناوری بال

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شرکت هوا فضا و فناوری بال
نوعWholly owned subsidiary of بال کورپوریشن
صنعتSpacecraft, defense, scientific instruments
بنا نهاده۱۹۵۶
دفتر مرکزیبرومفیلد، کلرادو
افراد کلیدیDave Kaufman - President
مالکبال کورپوریشن
وبگاه

شرکت هوا فضا و فناوری بال (انگلیسی: Ball Aerospace & Technologies) یا بال ایروسپیس یک شرکت سازندهٔ آمریکایی فضاپیما، قطعات و ابزار برای دفاع ملی، فضای غیرنظامی و کاربردهای فضای تجاری است. این شرکت یک زیرمجموعه کاملاً متعلق به بال کورپوریشن(NYSE: BLL)، با دفاتر اصلی در بولدر و تأسیسات در برومفیلد و وستمینیستر در کلرادو، با دفاتر کوچکتر در نیومکزیکو، اوهایو، ویرجینیای شمالی، میسوری و مریلند است.

در سال ۱۹۵۶ بال ایروسپیس شروع به ساخت کنترل‌های اشاره‌گر برای موشک‌های نظامی کرد و بعداً قراردادی را برای ساخت یکی از اولین فضاپیماهای ناسا به نام رصدخانه خورشیدی مداری به دست آورد. در طول سال‌ها، این شرکت مسئولیت پروژه‌های فناوری و علمی متعددی را بر عهده داشته و همچنان به ارائه فناوری هوافضا به ناسا و صنایع مرتبط ادامه می‌دهد.

بال ایروسپیس همچنین دارای بسیاری از محصولات و خدمات دیگر برای صنعت هوافضا، از جمله روان‌کننده‌ها، سیستم‌های نوری، ردیاب ستاره و آنتن است. بال ایروسپیس به عنوان یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به بال کورپوریشن، در سال ۲۰۱۴ به عنوان ۸۸ امین پیمانکار دفاعی بزرگ در جهان خوانده شد.[۱] هر دو دفتر مرکزی مادر و تابعه در برومفیلد، کلرادو قرار دارند.

پروژه‌ها[ویرایش]

آینده نزدیک[ویرایش]

مشارکت در طراحی و توسعه تلسکوپ جیمز وب[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Defense News Top 100". Defense News Research. 2014.[پیوند مرده]