شدو خارپشت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شدو خارپشت
شخصیت سونیک خارپشت
A tall and angry black hedgehog making a menacing pose. He has red eyes, dark skin around his snout and ears, red streaks on his quills and arms, black and gold handcuffs, white fur on his chest, and white, black, red, and yellow skates.
اثر هنری تبلیغاتی شدو برای ماجراجویی سونیک ۲ (۲۰۰۱)
نخستین حضورماجراجویی سونیک ۲ (۲۰۰۱)
پدیدآور
صداپیشهانگلیسی
دیوید همفری (۲۰۰۱–۰۴)
جیسون گریفیت (۲۰۰۳–۱۰)[۱]
کرک تورنتون (۲۰۱۰–اکنون)[۲]
ایان هنلین(۲۰۲۲-اکنون)سونیک پرایم[۲]
ژاپنی
کوجی یوسا
اطلاعاتِ درون‌داستانی
جنسیتمذکر

شدو خارپشت (به انگلیسی: Shadow the Hedgehog) (به ژاپنی: シャドウ・ザ・ヘッジホッグ)شخصیتی است که در فرنچایز های سونیک و شدو خارپشت سگا ظاهر می‌شود. شدو توسط تاکاشی ایزوکا و شیرو مائکاوا ساخته شد و اولین بار در ماجراجویی سونیک ۲ (۲۰۰۱) حضور داشت. اگرچه قرار بود تنها در این بازی حضور داشته باشد، اما شدو آنقدر در بین طرفداران محبوب شد که توسعه دهنده سونیک تیم تصمیم گرفت او را در سونیک هیروز (۲۰۰۳) قرار دهد. شدو از آن زمان در آثار متعددی در فرنچایز، از جمله اسپین آف شدو خارپشت (۲۰۰۵) حضور داشته‌است. او همچنین در فیلم‌ها و تلویزیونی، کمیک و کالاهای سونیک ظاهر می‌شود.

توصیف[ویرایش]

او در پنجاه سال قبل از زمان زندگی سونیک خارپشت توسط پروفسور جرالد بزرگترین پروفسور و نابغه دنیا به عنوان فرم نهایی زندگی برای هدف بهبود بیماری سندروم نقص ایمنی که در نوه ی او ماریا روباتنیک وجود داشت ساخته شد. ماریا به همان دلیل نمی‌توانست به زمین برود و مجبور بود با پدربزرگ خود در یک کلونی فضایی به نام آرک زندگی کند و با آمدن شدو که حالا مانند برادر ماریا بود، کم کم اوضاع او بهتر شد. زمانی که یک گروهک دولتی به نام G.U.N متوجه این قضیه شدند، به آرک حمله کردند تا شدو را از بین ببرند! اما ماریا شدو را درون کپسول گذاشت و آن را نجات داد و هنگام فرار از ماموران G.U.N به ضرب گلوله کشته شد و در دقایق پایانی عمر خود از شدو درخواست کرد تا از مردم زمین محافظت کند و بعد با کشیدن دستگیره اورا به زمین فرستاد. پنجاه سال بعد شدو توسط اگمن بیدار شد و به دلیل دستکاری حافظه اش توسط جرالد، تنها مرگ ماریا را به خاطر می آورد. او یک سلاح مرگبار را به اگمن معرفی کرد که با هفت زمرد آشوب کار میکرد و اگر روشن میشد، زمین را نابود میکرد اما اگمن از هدف این دستگاه بی خبر بود. اگمن پس از بدست آوردن هر هفت زمرد و روشن کردن دستگاه متوجه این شد و با سونیک متحد شد تا دستگاه را از کار بیندازد. اما دستگاه با زمرد ها ترکیب شده بود و از بین نمی‌رفت. تا اینکه امی در سونیک ادونچر ۲ و کریس در سونیک ایکس، از شدو درخواست کردند تا زمین را نجات بدهد و شدو آرزوی واقعی ماریا را به خاطر آورد و به کمک سونیک شتافت و بعد از ارتقا به حالت سوپر شدو با در آوردن حلقه های محدودیت قدرتش و با فداکاری و از دست دادن تمام قدرتش، زمین را نجات داد و دستگاه را متوقف کرد و خودش به طرف زمین سقوط کرد اما این پایان ماجرا نبود و او نمرده بود. شدو عاشق هیچ دختری نمیشود و مهارت‌های زیادی مانند غیب شدن، متوقف کردن زمان (در چند ثانیه)، سرعت بسیار زیاد و سوپر شدو و غیره دارد. شدو شخصیت بسیار جدی دارد و خیلی هم کم لبخند می‌زند و با کسی صحبت می‌کند. او دوست دارد که بیش‌تر اوقات تنها باشد و همیشه دوست دارد به قولی که به ماریا (نوهٔ پروفسور جرالد) داده، وفادار باشد و از مردم و همچنین کرهٔ زمین محافظت کند. شدو بر خلاف ظاهر و رفتارش بسیار خوش قلب و مهربان است. شدو در کارتون‌های سونیک ایکس و سونیک بوم حضور داشته و به کمک سونیک دنیا را نجات داده‌است.شدو در سال ساخت سونیک ادونچر ۲ به عنوان یکی از بهترین شخصیت های سگا در روزنامه ها به نمایش گذاشته شده است. همچنین در سال ۲۰۱۱ رکورد گینس را به عنوان بهترین شخصیت بازی های ویدیویی ثبت کرد. به خاطر پرطرفدار بودن این شخصیت سگا بازی شدو خارپشت را برای این شخصیت در سال ۲۰۰۵ ساخت.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

  1. "Jason Griffith". amtcworld.com. Archived from the original on 24 March 2016. Retrieved 23 August 2019.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "Otakon ®: Please Welcome Kirk Thornton to Otakon 2019 - News & Announcements". Retrieved 23 August 2019.