شبکه‌های اف۵

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
F5 Networks Inc

F5 Networks Inc. یک شرکت جهانی است با تخصص در خدمات نرم‌افزار و برنامه، تحویل، شبکه، (f5). (ADN)فناوری تمرکز بر انتقال امن و کارایی و در دسترس بودن برنامه‌های کاربردی وب و همچنین در دسترس بودن سرور، ابر منابع، ذخیره‌سازی داده‌ها در دستگاه‌ها و دیگر اجزای شبکه است. دفتر مرکزیF5 در سیاتل واشینگتن است ولی در حال توسعه بیشتر تولید و فروش/بازاریابی دفاتر در سراسر جهان است.

در اصل با load balancing شناخته شده‌است، محصولات امروز F5 شامل محصول و خدمات گسترده‌ای است شامل تمام چیزهایی که مربوط به تحویل برنامه‌های کاربردی، از جمله دسترسی و بالانس‌های محلی، دسترسی و تعادل تعاملی (مبتنی برDNS)، امنیت در تعامل و امنبت در دسترسی به سایت‌ها با نرم‌افزار فایروال و نرم‌افزار احراز هویت، دسترسی به محصولات امنیتی DDoS و غیره است. F5 در فضاهای ابری «شخصی و عمومی» و پلاتفرم‌های مختلفی مانند AWS, Microsoft Azure, Google Cloud و OpenStack در دسترس است است.

تاریخچه شرکت[ویرایش]

F5 Networks، که در ابتدا به نام F5 Labs بود، در سال ۱۹۹۶ تأسیس شد. نام این شرکت از ۱۹۹۶ فیلم Twister الهام گرفته شده بود، که در آن اشاره به سریع‌ترین و قدرتمندترین گردباد در مقیاس Fujita: F5 بود.

اولین محصول F5 (در سال ۱۹۹۷ راه اندازی شد) یک سیستم تعادل بار با نام BIG-IP بود. هنگامی که یک سرور از کار می‌افتد یا بیش از حد ترافیک دارد، BIG-IP با هدایت ترافیک به سرورهای دیگر ترافیک را اداره می‌کند.

در ژوئن سال ۱۹۹۹، این شرکت عرضه اولیه سهام خود را داشت و در بورس اوراق بهادار NASDAQ با نماد FFIV ثبت شد.

در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، F5 Networks در فهرست ۱۰۰ شرکت سریعترین رشد فورچون قرار داشت. این شرکت همچنین در سال ۲۰۱۰ رتبه ۱۰ یکی از بهترین سهام را در اختیار S & P 500 قرار داد. F5 همچنین بهترین مکان برای کار با مشاغل آنلاین و استخدام سایت Glassdoor در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بود.

شرکت کنندگان شامل سیستم‌های سیسکو (تا سال ۲۰۱۲)، Citrix Systems و Radware بودند.

منابع[ویرایش]