سینماپرس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سینماپرس
گونه وبگاه
خبرگزاری
در دسترس به زبانفارسی
ستادتهران
وبگاه
راه‌اندازیبهمن ۱۳۸۸
وضعیت کنونیفعال

سینماپرس درگذشته شبکه خبری سینمای ایران نام یک خبرگزاری برخط است که به اخبار سینمای ایران و جهان می‌پردازد. این خبرگزاری در اول بهمن ۱۳۸۸ با حضور معاون سینمایی وزارت ارشاد دولت احمدی‌نژاد، در مراسمی که در موزه سینما برگزار گردید، رونمایی شد.[۲]

عوامل و فعالیت[ویرایش]

این خبرگزاری به صاحب امتیازی جامعه اسلامی هنرمندان در حال فعالیت است. در سال ۱۳۹۵ سینماپرس به خاطر عملکرد خود در سال ۹۴ در طرح رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری به عنوان برترین رسانه تخصصی سینمایی از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام گردید.[۳] پس از آن نیز این رسانه تخصصی بارها در رتبه بندی پایگاه های خبری که توسط معاونت مطبوعاتی اجرا می گردد به عنوان برترین پایگاه خبری تخصصی هنری برگزیده شده است. هم‌اکنون مدیر مسئولی این رسانه بر عهده روح‌الله شمقدری است.[۴] سینماپرس پربازدیدترین سایت خبری تخصصی سینمایی در ایران است و در حال حاضر اخبار این خبرگزاری تنها به زبان فارسی منتشر می‌شود.[۵]

منابع[ویرایش]

  1. «ارتباط با ما». تهران: خبرگزاری سینمای ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ مه ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۱۸ فروردین. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)
  2. «نخستین خبرگزاری سینمایی ایران رونمایی شد». Fars News Agency. ۱/11/۸۸. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ دسامبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۲۳ فروردین ۱۳۹۰. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  3. اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد. «نتایج رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری اعلام شد». press.farhang.gov.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۱ اكتبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در 2018-08-01. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  4. «دربارهٔ سینماپرس». اخبار سینمای ایران و جهان - سینماپرس. ۲۰۱۳-۱۰-۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۸-۰۱.
  5. «خبرگزاری اختصاصی سینمای ایران افتتاح شد». مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران. ۱ بهمن ۱۳۸۸. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۰. دریافت‌شده در ۲۳ فروردین ۱۳۹۰.