سیمفای

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سیمفای
Simfy
گونه وبگاه
موسیقی
در دسترس به زبانآلمانی انگلیسی
ستاد آلمان
وبگاه
راه‌اندازیمه ۲۰۱۰
وضعیت کنونیفعال

سیمفای (به آلمانی: Simfy)، وب‌گاهی آلمانی برای شنیدن برخط موسیقی می‌باشد. این وب‌گاه در اوایل مه سال ۲۰۱۰ تأسیس شد. ترانه‌های این وب‌گاه به دو بخش رایگان و برتر تقسیم شده‌است که برای شنیدن ترانه‌های برتر نیاز به پرداخت حق عضویت ماهیانه است. این وب‌گاه بدون عضویت هم تعدادی ترانه را به صورت رایگان پخش می‌کند ولی با عضویت می‌توانید از نرم‌افزار کاربری آن رو رایانهٔ شخصی استفاده کنید. شنیدن ترانه‌ها هم‌اکنون فقط در کشورهای آلمان، سوییس و اتریش ممکن است. امکان اسکروبل با وب‌گاه لست.اف‌ام هم در وب‌گاه و هم در نرم‌افزار کاربری موجود است.

عضویت[ویرایش]

کاربران به دو گروه کاربر رایگان و برتر تبدیل می‌شوند که که کاربر برتر باید ماهیانه ۱۰ یورو حق عضویت بپردازد. کاربران برتر می‌توانند از تمامی کتابخانهٔ موسیقی استفاده کنند. همچنین می‌توانند ترانه‌ها را به صورت آفلاین روی رایانهٔ شخصی و تلفن همراه بشوند و نرم‌افزارهای مخصوص تلفن همراه را دریافت کنند.

نرم‌افزار کاربری[ویرایش]

نرم‌افزار کاربری برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های نسل جدید تلفن همراه مانند آیفون یا اندروید موجود است. نرم‌افزار رایانه‌های شخصی بدون پرداخت حق عضویت و به صورت رایگان در دسترس است و با استفاده از سکوی ادوبی ایر نوشته شده‌است. این نرم‌افزار از گنو/لینوکس، مک‌اواس و ویندوز به صورت کامل پشتیبانی می‌کند.

کتابخانه موسیقی[ویرایش]

طبق اطلاعات موجود در وب‌گاه این کتابخانه شامل ۸–۹ میلیون ترانه قابل شنیدن است که از این تعداد ترانه‌های سونی بی‌ام‌جی، یونیورسال و ای‌ام‌ای رایگان برای شنیدن هستند و برای شنیدن ترانه‌های گروه همکار وارنر موزیک باید عضو برتر باشید.[۱]

اتریش و سوییس[ویرایش]

در اوت ۲۰۱۰ ویگاه مخصوص سوییس[۲] و در مارس ۲۰۱۱ وب‌گاه اتریش[۳] این شرکت راه‌اندازی شد که امکان شنیدن ترانه‌ها را در این دو کشور می‌داد.

همکاری با او۲[ویرایش]

این شرکت در اوایل سال ۲۰۱۱ برای افزایش استفاده از نرم‌افزارهای تلفن همراه خود با شرکت مخابراتی او۲ قراردادی را امضا کرد که طی آن خریدران سیم‌کارت‌های او۲ با اینترنت نامحدود یک ماه کاربری برتر سیمفای را نیز به صورت رایگان دریافت می‌کردند.[۴]

پانویس[ویرایش]

  1. "Website "Simfy" bietet Millionen von Songs zum Nulltarif" (به آلمانی). Krone.at. 2010-05-07. Retrieved 2010-09-05.
  2. «Musikstreaming-Dienst auch in der Schweiz online». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۰. دریافت‌شده در ۱۰ مه ۲۰۱۱.
  3. «Simfy startet offiziell in Österreich». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۷ مه ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۱۰ مه ۲۰۱۱.
  4. «simfy-Flatrate für über acht Millionen Songs ab April buchbar». دریافت‌شده در ۱۰ مه ۲۰۱۱.[پیوند مرده]