سید حسین ذوالانوار

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از سید حسین ذوالانور)
سید حسین ذوالانوار
مهندس سید حسین ذوالانوار
نماینده مجلس
فرماندار قم، نماینده مقام معظم رهبری در ستاد اقامه نماز کشور، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس
اطلاعات شخصی
زاده
سید حسین ذوالانوار

۱۳۲۷ خورشیدی
شیراز، ایران
خویشاوندانسید محمد امام ذوالانوار
تحصیلاتلیسانس مهندسی آبیاری از دانشگاه شیراز
پیشهنماینده دوره‌های هفتم تا نهم مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی
امضا[[پرونده:
امضای مهندس سید حسین ذوالانوار
|128x80px|alt=|امضای سید حسین ذوالانوار]]

سید حسین ذوالانوار (زادهٔ ۱۳۲۷ در شیراز)، در محله پشت بازار وکیل شیراز در یک خانواده کاملاً مذهبی و اصیل چشم به دنیا گشود. پدر ایشان، مرحوم آیت الله سید محمد امام ذوالانوار از علماء مردمی شیراز و تحصیلکرده درحوزه‌های علمیه نجف و قم می‌باشد. مهندس ذوالانوار در سال ۱۳۵۸ در رشته مهندسی کشاورزی گرایش آب در مقطع لیسانس از دانشگاه دولتی شیراز (دانشگاه پهلوی سابق) فارغ‌التحصیل شد. مهندس ذوالانوار قبل از انقلاب در مبارزات اسلامی ملت ایران در شهر شیراز و برخی شهرستانهای استان ازجمله فسا (بعلت تدریس در مدارس آن شهرستان در کسوت معلمی) حضور فعال و مؤثر داشت و به واسطه همین فعالیت‌ها در سال ۱۳۵۱ توسط ساواک بازداشت گردید. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دارای مسئولیت‌های مهم بوده‌است. وی بعد از پیروزی انقلاب به سمت فرمانداری قم در سال‌های بحران منصوب و انجام وظیفه نمود. ایشان همواره درمقاطع حساس سیاسی و اقتصادی کشور، همزمان با دوران دفاع مقدس و درگیریهای سیاسی داخلی موضع روشن و بارزی در مقابل نیروهای ضد انقلاب و جریانات انحرافی مانند بنی صدر، منافقین و مانند آن داشت. سه دوره پی در پی نمایندگی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز نشان از اعتماد مردم این خطه به صداقت و تعهد و وظیفه‌شناسی وی دارد. ایشان در دور هشتم به عنوان نماینده ستاد اقامه نماز کشور با حکم نماینده مقام معظم رهبری به مجلس شورای اسلامی معرفی گردید. وی طی دو دوره اخیر مجلس با انتخاب نمایندگان مردم استان به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان فارس برگزیده شد. التزام به تبعیت عملی از ولایت فقیه، ساده زیستی، دوری از فامیل سالاری و رانت خواهی، عدم توجه به ثروت اندوزی وقاطعیت در برخورد با مفاسد از جمله ویژگی‌های بارز و برجسته ایشان به گواه افرادی است که از دور و نزدیک با شخصیت ایشان آشنا می‌باشند. دارایی‌های وی در ابتدای دوره نمایندگی سه دانگ از منزلی در چهارراه خیرات و یک اتومبیل پیکان بود و اکنون پس از دو دوره نمایندگی مجلس نیز صرفاً سه دانگ از همان منزل و تبدیل پیکان به یک خودرو سی یلو مدل ۱۳۸۰ می‌باشد والبته این موضوع برای موکلین محترم و هر شخص دیگری قابل استعلام و احراز صحت خواهد بود.[۱] وی نماینده حوزهٔ انتخابیهٔ شیراز در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.[۲] وی از منتقدین به سیاست‌های دولت دکتر حسن روحانی بوده و در تیرماه ۱۳۹۴ با امضای طرح سه فوریتی خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای و بررسی بیشتر این موافقتنامه بین‌المللی در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون ویژه برجام شده بود.[۳] وی معتقد به تکیه بر توانمندی‌های داخلی جهت پیشرفت و توسعه کشور بوده و بر لزوم درون زا و برون گرا بودن سیاست‌های توسعه‌ای مبتنی بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبری تأکید دارد. او همچنین منتقد واردات تجهیزات و کالاهایی هست که در داخل تولید می‌شود و نسبت به تبدیل نشدن کشور به بازار واردات در فضای پس از برجام تذکراتی داده‌است. با توجه به عضویت وی در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به‌طور جدی پیگیر واردات اتوبوس‌های هیبریدی و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری به وسیله این تکنولوژی هست و در سؤالی از رئیس‌جمهور نسبت به خرید این نوع اتوبوس‌ها تذکر داده‌است.[۴] وی همچنین تولیت آستان حضرت علی بن حمزه می‌باشد.[۵] طرح / لایحه امضا شده توسط آقای سیدحسین ذوالانوار دوره نهم[۶]

طرح / لایحه امضا شده توسط آقای سیدحسین ذوالانوار دوره هشتم[۷]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «زندگی نامه سید حسین ذوالانوار». بایگانی‌شده از اصلی در ۲ مارس ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۸ فوریه ۲۰۱۶.
  2. «فهرست نمایندگان دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی». وبگاه مجلس شورای اسلامی. بایگانی‌شده از اصلی (پی‌دی‌اف) در ۸ مارس ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۳.
  3. «نمایندگانی که می‌خواستند مذاکرات هسته‌ای متوقف شود».
  4. «نامه به رئیس جمهور». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۶ فوریه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۸ فوریه ۲۰۱۶.
  5. «برپایی آئین گرامیداشت سالروز شهادت حضرت علی بن حمزه (ع) در شیراز». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ فوریه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۹ فوریه ۲۰۱۶.
  6. «طرح‌ها و لوایح امضا شده در دوره نهم». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۶ فوریه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۹ فوریه ۲۰۱۶.
  7. «طرح‌ها و لوایح امضا شده در دوره هشتم». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۶ فوریه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۹ فوریه ۲۰۱۶.

https://web.archive.org/web/20160302062235/http://zolanvar-sh.ir/bio/

https://web.archive.org/web/20160216093958/http://zolanvar-sh.ir/592/