سونی اکس‌پریا نئو ال

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سونی ایکسپریا نئوال
سازندهسونی
سریایکسپریا نئو
شبکه‌هاشبکه۲جی و شبکه ۳جی
رونماییمارس ۲۰۱۲
ابعاد۱۲.۲×۶۱.۱×۱۲۱ میلی‌متر
وزن۱۳۱.۵ گرم
سیستم‌عاملاندروید نسخه۴،۰،۳(ساندویچ بستنی)
CPU۱ گیگاهرز Qualcomm MSM8255 Snapdragon
حافظه موقت (RAM)۵۱۲ یگابایت
حافظه داخلی۱ گیگابایت
کارت حافظهمایکرو اس‌دی تا ۳۲ مگابایت
باتریStandard battery, Li-Po ۱۵۰۰ mAh
ورودی‌های دادهداردmicroUSB v۲،0
نمایشگرصفحه نمایش لمسی - رنگی و خازنی (LED-Backlit LCD, Capacitive Touchscreen) - اندازه۴.0 اینچ -۴۸۰ × ۸۵۴
دوربین پشت۵.۰ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش
دوربین جلودوربین مکالمه ویدئویی
اتصالG۳ - GPRS - WLAN - GPS - Bluetoot

سونی اکس‌پریا نئو ال (به انگلیسی: Sony Xperia Neo L) یک گوشی هوشمند اندرویدی است که دارای دوربین ۵ مگاپیسلی در عقب و یک دوربین جهت مکالمه تصویری در جلو است، که مجهز به لزرش گیر دست هنگام فیلم برداری ، ردیاب خودکار لبخند و چهره و کاهش قرمزی چشم می باشد. همچنین پردازنده یک و نیم گیگاهرزی سرعت کار با این محصول شرکت سونی را افزایش داده‌است. صفحهٔ نمایش ۴ اینچی ال ای دی با حافظه داخلی یک گیگابایت و رم ۵۱۲ مگابایتی سیستم عامل اندرویدv۴.۰.۳ سونی ایکسپریا نئو ال رادررده گوشی های میان قیمت هوشمند قرارداده است. از امکانات کاربردی دیگر این تلفن همراه می توانGPS , GPRS , WLAN ,Edge , voice recorder را نام برد.

نئوبه انگلیسی neo یکی ار گروه‌های تولیدی گوشی تلفن همراه شرکت سونی ژاپن است که در ابتدا باتولید گوشی‌هایی با نام نئو و نئو وی(neo v) آغاز گردید. که در تابستان ۲۰۱۲ آخرین محصول از این گروه با نام تجاری نئو ال(neo L) وارد بازار گردید. همچین این گوشی اولین مدل گوشی شرکت سونی بعد از جدایی از شرکت اریکسون است.

منابع[ویرایش]

دوربین

گوشی مجهز به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و یک فلش LED در کنار آن می‌باشد که این دوربین قادر به ضبط فیلم‌های 30 فریم در ثانیه است.چیزی که در اینجا اذیت می‌کند این است که عکس‌هایی که گوشی تهیه می‌کند در یک سطح متوسط هستند و اینطور به نظر می‌آید که شما عکس‌ها را با یک دوربین 3 مگاپیکسلی گرفته‌اید و کیفیت عکس‌ها پایین است.