سوفیا سانتی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سوفیا سانتی
جوایز ای‌وی‌ان ۲۰۱۳
زادهٔ۶ دسامبر ۱۹۸۱ ‏(۴۲ سال)
نژادرومانیایی، مغول، سیاه پوست، ایرلندی، آلمانی، چروکی و کانادایی
قد۵ ft ۱۰ in (۱٫۷۸ m)
وزن۱۱۴ پوند (۵۲ کیلوگرم)
وبگاه

سوفیا سانتی (به انگلیسی: Sophia Santi)، در تاریخ ۶ دسامبر (زادۀ ۱۹۸۱ در شهر وینی پگ، کانادا)، بازیگر و کارگردان فیلم‌های پورنو است. او پیش از این کار با نام ناتالیا کروز به عنوان مانکن فعالیت می‌کرد.

زندگی‌نامه[ویرایش]

سالهای اولیه زندگی[ویرایش]

سانتی در وینیپگ مانیتوبا به دنیا آمد ولی در ونکوور، بریتیش کلمبیا بزرگ شد. در سن ۱۸ سالگی او به زادگاه مادرش در آریزونا نقل مکان کرد و در ۲۰ سالگی او به لس آنجلس، کالفرنیا رفت. او گفته است که پدرش یک کولی رومانیایی با اصل و نسب مغولی است و مادرش نیز یک سیاه پوست ایرلندی، آلمانی و چروکی تبار است.

او می‌گوید که در کودکی بسیار شیطنت می‌کرد و در این باره گفت:«هر یک از مچ پاهایش هشت تا دوازده بار رگ به رگ شده‌اند و پنج بار رباطش پاره شده است.» و در نتیجه برای پوشیدن کفش پاشنه بلند با مشکل رو به رو می‌شود. در طول دبیرستان او به عنوان یک آشپز پیتزا کار می‌کرد و پس از آنهم به یک مدرسهٔ تجارت رفت.

زندگی خصوصی[ویرایش]

در سن ۱۸ سالگی او یک خالکوبی بزرگ از یک اژدهای ژاپنی بر پشت و سمت چپ بدنش انجام داد با متن そうぞうする به زبان هیراگانا که معنی آن می‌شود«امکان‌پذیر است». او یک خالکوبی کوچک از یک پروانه نیز روی شکمش دارد. او اظهار داشته که میداند که خالکوبی اعتیادآور است ولی برای همین تصمیم گرفته به جای چند خالکوبی کوچک یک خالکوبی بزرگ داشته باشد.

سانتی علاقهٔ زیادی به پزشکی سنتی و عرفان دارد و همچنین از طرفداران فلسفه «Tantric» است

حرفه[ویرایش]

سانتی کارش را به عنوان مانکن در سن ۱۴ سالگی آغاز کرد. او با نام ناتالیا کروز، مدلینگ بزرگسالان را شروع کرد و در نوامبر ۲۰۰۲ به عنوان سوگلی ماه مجله پنت هاوس انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۳ شروع کرد به بازی در فیلم‌های پورنوگرافی و در ژانویه ۲۰۰۵ نیز در نمایش هوارد استرن ظاهر شد.

در سال ۲۰۰۵ او قراردادش را منحصراً با استودیو پورن «Digital Playground» امضا کرد و در همان زمان نام مستعار خود را به سوفی سانتی تغییر داد. او بیان کرده‌است که برای حرفه اش سایتی ندارد و وب سایت NataliaCruz.com را شرکت دیجیتال پلی گراند برای تبلیغات وی ساخته است.

فیلم شناسی[ویرایش]

جایزه‌ها[ویرایش]

سوفیا سانتی در میهمانی دیجیتال پلی گراند برای فیلم «Island Fever 4»(تب جزیره ۴)
سال مراسم نتیجه جایزه کار انجام شده
۲۰۰۶ جایزه FAME نامزدشده Rookie Starlet of the Year[۱]
نامزدشده Hottest Body[۱]
۲۰۰۷ جایزه AVN برنده Best All-Girl Sex Scene, Video (with تیگان پرسلی، جسی جین و جین کوا)[۲] Island Fever 4
نامزدشده Best All-Girl Sex Scene, Video (with جسی کاپلی) Deep In Style
FAME Award نامزدشده Hottest Body[۳]
۲۰۰۸ AVN Award برنده Best All-Girl Sex Scene, Video (with الکترا بلوونسا لین، سمی رودس، آنجی ساویج و لکسی تایلر)[۴] Babysitters
FAME Award نامزدشده Hottest Body[۵]
۲۰۰۹ AVN Award نامزدشده Best All-Girl 3-Way Sex Scene (with هناویو جولی و نینا مرسدس)[۶] Chop Shop Chicas
نامزدشده Best Group Sex Scene (with Mikayla Mendez, کایلانی لی، ایوان استون و Barry Scott)[۶] The Wicked
برنده Best All-Girl Group Sex Scene (with جسی جین، شی جردن، استویا، ایدریانا لین، برایانا لاو، لکسی تایلر، ممفیس مونرو و پریا رای[۷] Cheerleaders
۲۰۱۰ AVN Award نامزدشده Best All-Girl Three-Way Sex Scene (with آنجی ساویج و نیکی بنز)[۸] Penthouse Variations: Slave for a Night
۲۰۱۱ AVN Award نامزدشده Best All-Girl Group Sex Scene (with Sandee Westgate, آنجی ساویج و الکترا بلوونسا لین)[۹] Speed

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "FAME Finalists". thefameawards.com. Retrieved 2013-04-22.
  2. "2007 AVN Award Winners Announced". AVN. 2007-01-16. Archived from the original on 7 March 2009. Retrieved 2013-04-22.
  3. "FAME Finalists". thefameawards.com. Retrieved 2013-04-22.
  4. Rutter, Jared (2008-01-12). "2008 AVN Awards Winners Announced". AVN. Archived from the original on 30 March 2010. Retrieved 2013-04-22.
  5. "FAME Finalists". thefameawards.com. Retrieved 2013-04-22.
  6. ۶٫۰ ۶٫۱ "NOMINATIONS 2009 AVN Adult Movie Awards" (PDF). Archived from the original on 5 January 2009. Retrieved 2013-04-22.{{cite news}}: نگهداری یادکرد:ربات:وضعیت نامعلوم پیوند اصلی (link)
  7. David Sullivan (2009-01-12). "2009 AVN Award-Winners Announced". AVN.com. Archived from the original on 23 February 2009. Retrieved 2009-01-12.
  8. "2010 NOMINEES". Archived from the original on 4 March 2010. Retrieved 2013-04-22.{{cite news}}: نگهداری یادکرد:ربات:وضعیت نامعلوم پیوند اصلی (link)
  9. Nominations for the 2011 AVN Awards. Retrieved April 22, 2013.