سوتن کورو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سوتن کورو
蒼天航路
(‏Sōten Kōro‏)
ژانراکشن، تاریخی، ماجراجویانه
مانگا
نویسندههاگین یی (نویسنده)
کینگ گونتا (طراح)
ناشرکودانشا
دستهسینن
انتشار درمورنینگ
پخش اصلیاکتبر ۱۹۹۴ – نوامبر ۲۰۰۵
شمار کتاب‌ها۳۶ جلد
مجموعه تلویزیونی
کارگردانسونئو تومیناگا
نویسندههیدئو تاکایاشیکی
استودیومدهاوس
شبکهنیپون تلویژن
پخش اصلی۷ آوریل ۲۰۰۹ – ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۹
قسمت‌ها۲۶
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

سوتن کورو یا فراتر از آسمان‌ها (به ژاپنی: 蒼天航路 Sōten Kōro) نام یک مجموعه مانگا ژاپنی است از کینگ گونتا (王欣太) که آن را بر اساس داستانی از هاگین یی (李學仁) طراحی کرده بود. این مانگا از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۵ در هفته‌نامهٔ مورنینگ به چاپ می‌رسید. پس از مرگ هاگین یی بر اثر سرطان در سپتامبر ۱۹۹۸، کینگ گونتا شخصاً داستان را ادامه داد. این مانگا در کل شامل ۴۰۹ قسمت است که در ۳۶ جلد جمع‌آوری شده‌است. استودیو مدهاوس بر اساس این مانگا یک مجموعه انیمه ۲۶ قسمتی تولید کرده که از آوریل تا سپتامبر سال ۲۰۰۹ از شبکه نیپون تلویژن پخش شد.

مانگای سوتن کورو در ۲۲امین مراسم Kodansha Manga Award در سال ۱۹۹۸ برندهٔ جایزه در بخش اصلی شد.

داستان[ویرایش]

سوتن کورو برداشتی آزاد از وقایع دوره سه امپراتوری در چین است. شخصیت اصلی داستان کائو کائو مشاور اعظم امپراتوری هان خاوری است.

این سه دوره امپراتوری در مانگاهای ژاپنی همیشه مورد توجه بوده‌اند، اما سوتن کورو چند تفاوت اساسی با بقیه مانگاها دارد. اول اینکه شخصیت اصلی داستان یعنی کائوکائو یک نقش مثبت دارد در حالیکه وی همیشه در مانگاهای ژاپنی یک آنتاگونیست بود، دوم اینکه برای نقل داستان از یک منبع به نام Records of the Three Kingdoms نوشته چن شو استفاده شد. به این ترتیب لیو بی که همیشه نقش پررنگ داشت نقشش کمرنگ شد.

شخصیت‌های اصلی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]