سلطنتی‌ها (ترانه)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«سلطنتی‌ها»
A close-up shot of a shirtless male with his silver chain necklace in focus and water pouring over his face. The artist's name and song title appear in small white capital letters at the bottom of the artwork.
تک‌آهنگ لرد
از ای‌پی ئی‌پی کلاب عشق و آلبوم قهرمان محض
بی-ساید
تاریخ پخش۳ ژوئن ۲۰۱۳ (۲۰۱۳-0۶-۰۳)
تاریخ ضبطژوئیه ۲۰۱۲
استودیوگلدن ایج (آوکلند)
ژانر
زمان۳:۱۰
ناشر
ترانه‌نویس(ها)
تهیه‌کننده(ها)جوئل لیتل
گاه‌نگاری تک‌آهنگ‌های لرد
«سلطنتی‌ها»
(۲۰۱۳)
«زمین تنیس»
(۲۰۱۳)
موزیک ویدئو
"Royals" در یوتیوب

«سلطنتی‌ها» (انگلیسی: Royals) اولین تک‌آهنگ خواننده-ترانه‌سرای نیوزیلندی لرد است که در اولین آلبوم چندآهنگه‌ (ئی‌پی) او به‌نام ئی‌پی کلاب عشق (۲۰۱۲) و اولین آلبوم استودیویی‌ او به‌نام قهرمان محض (۲۰۱۳) گنجانده شده‌است. لرد این ترانه را به همراه تهیه‌کننده‌اش جوئل لیتل نوشت. «سلطنتی‌ها» ترانه‌ای در سبک آرت پاپ مینیمالیست و الکتروپاپ همراه با تأثیراتی از موسیقی هیپ هاپ، آراندبی و ایندی پاپ است. لرد در این قطعه از سبک زندگی مجلل که در ترانه‌ها و موزیک ویدئوهای هنرمندان پاپ و هیپ هاپ ارائه می‌شود ابراز نارضایتی می‌کند.

«سلطنتی‌ها» از سوی منتقدان موسیقی با تحسین گسترده‌ای همراه بود و سبک ترانه‌سرایی، تولید و اجرای آواز لرد ستایش شد. نام این ترانه از زمان انتشارش در فهرست برترین ترانه‌های پایان سال و دهه به انتخاب منتقدان قرار داده شده‌است. این تک‌آهنگ با موفقیت جهانی همراه بود و به صدر جدول فروش نیوزیلند، کانادا و پادشاهی متحده رسید. در ایالات متحده، «سلطنتی‌ها» نه هفته را در صدر جدول بیلبورد هات ۱۰۰ سپری کرد و توسط انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا (آرآی‌ای‌ای) یک گواهی‌نامهٔ الماس گرفت. این تک‌آهنگ ۱۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته و به یکی از پرفروش‌ترین تک‌آهنگ‌های تاریخ تبدیل شده‌است.

موزیک ویدئوی «سلطنتی‌ها» به کارگردانی جوئل کفالی ساخته شد و اولین بار در ۱۲ مهٔ ۲۰۱۳ در کانال یوتیوب لرد به نمایش درآمد. این قطعه در مراسم جوایز گرمی ۲۰۱۴ برندهٔ جایزهٔ ترانه سال و بهترین اجرای پاپ تک‌نفره و همچنین برندهٔ جایزهٔ سیلور اسکرول ای‌پی‌آرای شد. لرد «سلطنتی‌ها» را در تورهای جهانی کنسرت قهرمان محض (۲۰۱۳–۱۴) و ملودراما (۲۰۱۷–۱۸) اجرا کرده‌است.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]