سس استیک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دو نوع سس استیک

الگو:Steakسس استیک یک سس تند است که معمولاً به عنوان چاشنی گوشت گاو در ایالات متحده سرو می‌شود. دو تا از تولیدکنندگان عمده آن شرکت‌های بریتانیایی هستند و سس آن شبیه به " سس قهوه ای " غذاهای بریتانیایی است.[۱]

بررسی اجمالی[ویرایش]

سس استیک معمولاً قهوه ای رنگ است و اغلب از گوجه فرنگی، ادویه جات ترشی جات، سرکه و کشمش و گاهی آنچوی تهیه می‌شود. طعم آن یا ترش یا شیرین است، با طعمی فلفلی شبیه به سس ووسترشر. سه برند اصلی در ایالات متحده عبارتند از لی و پرینز بریتانیا، هاینز ۵۷ ایالات متحده، و سس A1 هندرسون بریتانیا که زمانی در ایالات متحده با نام "A1 Steak Sauce" فروخته می‌شد و سپس به " A.1" تغییر نام داد. سس ". همچنین برندهای منطقه ای متعددی وجود دارند که دارای انواع پروفایل‌های طعم هستند. چندین شرکت کوچکتر و تولیدکنندگان تخصصی سس استیک را نیز تولید می‌کنند، و اکثر فروشگاه‌های زنجیره ای عمده خواربار فروشی مارک‌های دارای برچسب خصوصی را ارائه می‌دهند. این سس‌ها معمولاً طعم کمی شیرین A1 یا Lea & Perrins را تقلید می‌کنند.

سس استیک هاینز که توسط شرکت هاینز تولید می‌شود، بر خلاف سایر سس‌های استیک است که دارای رنگ متمایز نارنجی مایل به زرد تیره است و طعم آن بیشتر شبیه سس کچاپ است که با دانه خردل چاشنی شده‌است. هاینز زمانی این محصول را به عنوان مزه «مثل سس کچاپ با ضربه» تبلیغ کرد.[۲]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Baxter-Wright, Dusty (28 March 2017). "Americans don't know what Brown Sauce is and it's mind blowing". Cosmopolitan. Retrieved 4 January 2021.
  2. Heinz. "Heinz 57 video advertisement". YouTube. Archived from the original on 1 اكتبر 2022. Retrieved 2 August 2022. {{cite web}}: Check date values in: |archivedate= (help)نگهداری یادکرد:ربات:وضعیت نامعلوم پیوند اصلی (link)

بیشتر خواندن[ویرایش]