سران و سلاطین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سران و سلاطین
جلد کتاب (۱۹۷۲ میلادی)
نویسنده(ها)تیلور کالدول
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
گونه(های) ادبیداستان تاریخی
ناشرانتشارات فوسِت
تاریخ نشر
۱۹۷۲
شمار صفحات۸۱۶
شماره اوسی‌ال‌سی۳۱۸۳۷۷۴۷۰
پس ازدر مسیر تعالی دشوار 
پیش ازبرای دیدن و گذشتن 

سران و سلاطین (انگلیسی: Captains and the Kings) یک رمان تاریخی از تیلور کالدول می‌باشد که در سال ۱۹۷۲ نوشته شد. داستان سران و سلاطین در رابطه با یک مهاجر خردسال ایرلندی به نام جوزف آرما به همراه برادر و خواهر کوچکترش به آمریکا است. آنها به عنوان مهاجرین غیرقانونی به این کشور سفر می‌نمایند و مدت کوتاهی بعد والدین خود را از دست می‌دهند. جوزف مدتی بعد با یک مهاجر لبنانی دوست می‌شود و هر دو تحت قیمومیت آمریکایی ثروتمندی مشغول خدمت می‌شوند. موضوع اصلی داستان در حقیقت یک حماسه به وقوع پیوستهٔ میان نسلی است که بر روی موضوعاتی همچون تاریخ، رؤیای آمریکایی، تبعیض و تعصب در زندگی مردمان آمریکا تکیه دارد که توسط یک طبقهٔ مرفه و ثروتمند ساخته شده‌است.

انتشار[ویرایش]

در همان سال ۱۹۷۲ که سال انتشار کتاب می‌باشد، این عنوان بر اساس رتبه‌بندی به عمل آمده توسط پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز،[۱] در زُمرهٔ ۱۰ کتاب پرفروش قرار گرفت. نویسندهٔ اثر، کالدول، به شدت بر جنبه‌های خانوادگی کندی، جان دیویس راکفلر و هوارد هیوز توجه داشت هر چند بعدها متذکر گردید که ماجرای خانوادهٔ آرما یک شبیه‌سازی خیالی است و به هیچ شخص و خانوادهٔ خاصی اشاره ندارد

منابع[ویرایش]

  1. Burt, Daniel S. (2004). The Chronology of American Literature: America's Literary Achievements from the Colonial Era to Modern Times. p. 579. ISBN 978-0-618-16821-7.