سامانتا کامرون

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سامانتا کامرون
کامرون در ۲۰۱۲
همسر نخست‌وزیر پادشاهی متحد بریتانیا
در کار
۱۱ مه ۲۰۱۰ – ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۶
پادشاهالیزابت دوم
نخست‌وزیردیوید کامرون
پس ازسارا براون
پیش ازفیلیپ می
اطلاعات شخصی
زاده
سامانتا گندولین شفیلد

۱۸ آوریل ۱۹۷۱ ‏(۵۳ سال)
پدینگتون
ملیتبریتانیا
حزب سیاسیحزب محافظه‌کار
همسر(ان)دیوید کامرون (ا. ۱۹۹۶)
فرزندان۴
محل تحصیلکالج هنر کمبرول
دانشگاه غرب انگلیس
پیشهاهالی کسب‌وکار
لقب(ها)سم‌کم[۱]

سامانتا کامرون (انگلیسی: Samantha Cameron؛ با نام اصلی سامانتا گندولین شفیلد، زادهٔ ۱۸ آوریل ۱۹۷۱)[۲] کارآفرین اهل بریتانیا و همسر دیوید کامرون، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا است.

تحصیلات[ویرایش]

سامانتا در مدرسهٔ سینت هلن و سینت کترین که یک مدرسهٔ مستقل در ابینگدن، آکسفوردشر که برای دختران است درس خواند. او سپس دورهٔ کالج مارلبرو را با نمرهٔ A به پایان رساند. او یک دورهٔ هنری را در کالج هنر کمبرول گذراند. سپس برای تحصیل در رشتهٔ هنرهای زیبا به مدرسهٔ هنرهای خلاق رفت که بخشی از دانشگاه غرب انگلستان است.

خانواده[ویرایش]

سامانتا زمانی که در کالج مارلبرو درس می‌خواند با خواهر دیوید کامرون، کلیر، دوست و همکلاسی بود. او نخستین بار زمانی که ۱۶ ساله بود، در یک میهمانی در خانهٔ خانوادهٔ کامرون، شوهر آینده‌اش را ملاقات کرد. پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسهٔ هنرهای خلاق بریستول، کلیر او را به یک تعطیلات خانوادگی در توسکانی در ایتالیا دعوت کرد. در همین زمان بود که او عاشق دیوید شد. سامانتا و دیوید در ۱ ژوئن ۱۹۹۶ در کلیسایی در آکسفوردشر ازدواج کردند. پنج سال بعد دیوید به نمایندگی مجلس بریتانیا دست یافت.

سامانتا و دیوید چهار فرزند داشتند که فرزند نخست آن‌ها به نام ایوان در شش سالگی به دلیل ترکیب کمیابی از فلج مغزی و صرع درگذشت.

منابع[ویرایش]

  1. "General election 2015 sketch: SamCam and George Osborne get down to business". Telegraph. 2 April 2015. Retrieved 22 June 2015.
  2. McDougall, Linda (26 سپتامبر 2008). "Tory party conference: Is Samantha Cameron ready for the spotlight?". The Daily Telegraph. London. Archived from the original on 22 April 2010. Retrieved 16 April 2010.

پیوند به بیرون[ویرایش]