سیلمز لات

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از سالمز لات)
سیلمز لات
نویسنده(ها)استیون کینگ
طراح جلددیو کریستنسن
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
انتشار۱۷ اکتبر ۱۹۷۵
ناشردابل‌دی
گونه رسانهچاپ (گالینگور)
شمار صفحات۴۳۹
شابکشابک ‎۹۷۸−۰−۳۸۵−۰۰۷۵۱−۱
شماره اوسی‌ال‌سی۸۴۸۴۸۹
۸۱۳٫۵۴
کتابخانه کنگرهPS3561.I483

سیلمز لات[۱] (به انگلیسی: 'Salem's Lot) یک رمان ترسناک از نویسنده آمریکایی استیون کینگ است که در سال ۱۹۷۵ منتشر شد. این دومین رمان منتشر شده او بود. داستان شامل نویسنده‌ای به نام بن میرس است که به شهر اورشلیمز لات (یا به اختصار «سیلمز لات») در مین بازمی‌گردد، جایی که از پنج تا نه سالگی در آنجا زندگی می‌کرد، اما متوجه شد که ساکنان در حال تبدیل شدن به خون‌آشام هستند. این شهر در داستان‌های کوتاه «قصه اورشلیم» و «یکی برای جاده» که هر دو از مجموعه داستان کینگ شیفت شب (۱۹۷۸) هستند، مورد بازبینی قرار گرفته‌است. این رمان در سال ۱۹۷۶ نامزد جایزه جایزه جهانی فانتری برای رمان[۲] و جایزه لوکوس برای بهترین رمان فانتزی تمام دوران در سال ۱۹۸۷ شد.[۳]

در دو مصاحبه جداگانه در دهه ۱۹۸۰، کینگ گفت که از بین تمام کتاب‌هایش، این کتاب مورد علاقه او بود. در مصاحبه ژوئن ۱۹۸۳ خود با پلی‌بوی، مصاحبه‌کننده اشاره کرد که چون مورد علاقه‌اش بود، کینگ در حال برنامه‌ریزی دنباله‌ای بود،[۴] اما کینگ در وب‌سایت خود نوشت، از آنجا که سریال برج تاریک قبلاً روایت را در گرگ‌های کالا و ترانه سوزانا ادامه داده‌است او احساس کرد دیگر نیازی به یک دنباله نیست.[۵] در سال ۱۹۸۷ او در مجله های‌وی پترول‌من به فیل کنستانتین گفت:: «به نوعی این داستان مورد علاقه من است، بیشتر به دلیل آنچه در مورد شهرهای کوچک می‌گوید. آنها در حال حاضر نوعی ارگانیسم در حال مرگ هستند. داستان به نظر من یک جورهایی خونسرد به نظر می‌رسد. من یک نقطهٔ سرد خاص در قلبم برای آن دارم!»[۶]

اقتباسی از این رمان از نیو لاین سینما در آوریل ۲۰۱۹ اعلام شد که جیمز وان به تهیه‌کنندگی و گری دابرمن به نویسندگی و تهیه‌کنندگی اجرایی می‌پردازند.[۷][۸] فیلمبرداری در سپتامبر ۲۰۲۱ با کارگردانی دابرمن و تهیه کنندگی وان در بوستون آغاز شد. لوئیس پولمن در نقش بن میرز بازی خواهد کرد.[۹] اسپنسر تریت کلارک و مکنزی لی به ترتیب در نقش مایک رایرسون و سوزان نورتون نقش آفرینی خواهند کرد.

این کتاب به نائومی دختر کینگ تقدیم شده‌است.

منابع[ویرایش]

  1. «کتاب سیلمز لات اثر استیون کینگ نشر آذرباد». نشر آذرباد. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ مه ۲۰۲۲. دریافت‌شده در ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۲.
  2. "1976 Award Winners & Nominees". Worlds Without End. Archived from the original on 2009-07-25. Retrieved 2011-06-12.
  3. "Bibliography: 'Salem's Lot". isfdb Science Fiction. Retrieved December 23, 2013.
  4. "Playboy Interview: Stephen King". Playboy Philippines. Archived from the original on December 3, 2013. Retrieved December 23, 2013.
  5. "Frequently Asked Questions". StephenKing.com. Retrieved December 23, 2013.
  6. Phil Konstantin. "An Interview with Stephen King". Articles Written by Phil Konstantin. Archived from the original on April 12, 2014. Retrieved December 23, 2013.
  7. Kit, Borys (April 23, 2019). "James Wan, Gary Dauberman Tackling Stephen King's Vampire Tale 'Salem's Lot'". هالیوود ریپورتر. Archived from the original on August 27, 2021. Retrieved August 27, 2021.
  8. Kit, Borys (April 10, 2021). "'Annabelle Comes Home' Filmmaker Gary Dauberman to Direct Stephen King's Vampire Tale 'Salem's Lot' (Exclusive)". هالیوود ریپورتر. Archived from the original on August 27, 2021. Retrieved August 27, 2021.
  9. Kit, Borys (August 27, 2021). "Stephen King Adaptation 'Salem's Lot' Finds Its Lead in Lewis Pullman (Exclusive)". هالیوود ریپورتر. Archived from the original on August 27, 2021. Retrieved August 27, 2021.