ساشا بنکس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ساشا بنکس
sasha banks
ساشا بنکس در آوریل ۲۰۱۸
نام تولدمرسدس کِستنِر-وارنادو[۱]
زاده۲۶ ژانویهٔ ۱۹۹۲ ‏(۳۲ سال)[۱]
فیرفیلد، کالیفرنیا، آمریکا[۲]
محل زندگیبوستون، ماساچوست[۳]
همسر(ها)صراط تن (ا. ۲۰۱۶)
خانوادهاسنوپ داگ (cousin)[۴]
برندی نروود (cousin)[۵]
ری جی (cousin)[۵]
دز دیلینجر (cousin)[۵]
کشتی‌گیری حرفه‌ای
نام(های) رینگمرسدس کِی‌وی[۱]
میس مرسدس[۱]
ساشا بنکس[۳]
قد۵ ft ۵ in (۱٫۶۵ m)[۳]
وزن۱۱۴ پوند ([ابزار تبدیل: یکای ناشناخته])[۱]
معرفیبوستون، ماساچوست[۳]
کمبریج، ماساچوست[۶]
مربیمِیو استویی[۱]
براین میلوناس[۱]
هَنسون[۱]
سارا دل ری[۱]
آغاز۸ آگوست ۲۰۱۰[۱]

مرسدس کِستنِر-وارنادو (به انگلیسی: Mercedes Kaestner-Varnado) (متولد ۲۶ ژانویه ۱۹۹۲)یک مدل و بازیگر و ورزشکار زن آمریکایی در رشته کشتی حرفه‌ای است که اکنون با کمپانی Aew قرارداد دارد و با نام مرسدس مونی در مسابقات استاردوم فعالیت می‌کند. او یکی از بهترین‌های تاریخ کشتی حرفه ایی می‌باشد. مرسدس در کنار کشتی حرفه ایی کار مدلینگ و بازیگری می‌کند

که از آثار او می‌توان به بازی در سریال Mandalorian (star wars) اشاره کرد.

اوایل زندگی[ویرایش]

ساشا در ۲۶ ژانویه ۱۹۹۲ در فیرفیلد، کالیفرنیا متولد شد و بعدها به مکان‌های مختلفی از جمله مینه سوتا نقل مکان کرد تا برای برادر اوتیسم خود مدرسه و بیمارستان پیدا کند سپس خانواده وی در بوستون، ماساچوست اقامت گزیدند، جایی که وی فعالیت کشتی حرفه ای خود را آغاز کرد. وی دارای نژاد آمریکایی-آفریقایی از طرف مادر و آلمانی-اروپایی از طرف پدر است.

ورود به دوران کشتی حرفه ای[ویرایش]

در آغاز راه و ورود به NXT[ویرایش]

در ژوئن سال ۲۰۱۲، مرسدس در اردوی دبلیودبلیوئی شرکت کرد و در ۱۸ اوت همان سال اعلام شد که وی با دبلیودبلیوئی قرارداد امضا کرده‌است. او به NXT، قلمرو توسعه دبلیودبلیوئی رفت، جایی که او نام مستعار ساشا بنکس را تصویب کرد، وی در اولین مسابقه اش در NXT در روز ۱۲ دسامبر، در مقابل پیج شکست خورد. اولین پیروزی تلویزیونی بنکس در NXT در روز ۲۳ ژانویه ۲۰۱۳ در برابر آلیشیا فاکس بود.

قهرمان زنان NXT (2014–2015)[ویرایش]

شارلوت و ساشا

پس از درگیری‌های زنجیره واری که میان ساشا، شارلوت، بیلی و بکی لینچ رخ داد سرانجام در تاریخ ۱۱ فوریه و در شو NXT TakeOver: Rival، مسابقه ای بین این چهار نفر برگزار شد و در نهایت ساشا بنکس به سختی و با تلاش زیاد، قهرمانی زنان NXT را به دست آورد. همچنین ساشا در یک مسابقه برگشت در ۴ مارس NXT، قهرمانی خود را مقابل شارلوت حفظ کرد. ساشا همین‌طور غیرقابل توقف ادامه داد و در دو مسابقه پشت سر هم عنوان خود را ابتدا در برابر الکسا بلیس در تاریخ ۲۵ مارس و سپس در برابر بکی لینچ در ۲۰ مه حفظ کرد.

بنکس به عنوان قهرمان زنان NXT در مارس ۲۰۱۵

در ۸ ژوئیه، بنکس با شارلوت برای شکست اما و دانا بروک همکاری کرد، پس از آن شارلوت، بنکس را به یک مسابقه بر سر قهرمانی زنان NXT دعوت کرد، که ساشا آن را پذیرفت. آنها مسابقه خود را برای عنوان قهرمانی در هفتهٔ بعد و در ۱۵ ژوئیه برگزار کردند، که در آن ساشا بنکس قهرمانی خود را حفظ کرد و در انتهای مسابقه آنها یکدیگر را در آغوش گرفتند و شارلوت دستان بنکس را به نشانهٔ احترام بالا برد. سرانجام در ۲۲ اوت، بنکس کمربند قهرمانی زنان NXT را به بیلی تسلیم کرد و قهرمانی وی پس از ۱۹۲ روز به پایان رسید.

فیلم‌شناسی[ویرایش]

فیلم و سریال
سال عنوان نقش یادداشت‌ها
۲۰۲۰ مندلورین کاسکا ریوز قسمت سوم و هشتم از فصل دوم سریال

در دیگر رسانه‌ها[ویرایش]

بازی‌های ویدیویی[ویرایش]

او برای اولین بار و به عنوان ساشا بنکس در بازی ویدیویی WWE 2K17 ظاهر شد و از آن به بعد در تمام سری بازی‌های WWE از جمله:WWE2K19، WWE2K18 و WWE 2K20 حضور داشته‌است. کاراکتر او همچنین در بازی‌های موبایل WWE SuperCard و WWE Mayhem نیز وجود دارد.

موزیک[ویرایش]

آهنگ "Song For Sasha Banks" نوشته و اجرا شده توسط The Mountain Goats داستان کودکی او را روایت می‌کند.

پیوند به بیرون[ویرایش]

  1. ۱٫۰۰ ۱٫۰۱ ۱٫۰۲ ۱٫۰۳ ۱٫۰۴ ۱٫۰۵ ۱٫۰۶ ۱٫۰۷ ۱٫۰۸ ۱٫۰۹ "Sasha Banks". Online World of Wrestling.
  2. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام marriage وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ ۳٫۲ ۳٫۳ "Salsa Banks bio". WWE. Retrieved January 23, 2015.
  4. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام 10 count وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  5. ۵٫۰ ۵٫۱ ۵٫۲ خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام cousins وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  6. "Mercedes KV". Chaotic Wrestling. Archived from the original on 31 January 2013. Retrieved January 15, 2013.