پرش به محتوا

زیرلیوانی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

تاریخچه زیرلیوانی

[ویرایش]

در زمان‌های قدیم از نعلبکی در زیر لیوان ها استفاده میشد. زیر لیوانی‌ها برای این منظور استفاده می‌شوند که میز در تماس با لیوان نوشیدنی آسیب نبیند و لکی از آب روی میز باقی نماند. هدف این زیر‌‌لیوانی‌‌ها محافظت از سطوح در برابر حرارت نوشیدنی روی آنها است. به عنوان مثال اگر یک نوشیدنی سرد یا گرم روی یک سطوح چوبی یا چرمی قرار داده شود آبی که دور لیوان جمع میشود به سطوح چوبی و چرمی آسیب می‌رساند و شکلی حلقه مانند روی سطوح باقی می‌گذارند. زیر‎‌لیوانی‌ها یک وسیله عالی برای حفظ کانترها و میزهای شما هستند. گاهی از زیرلیوانی ها بر روی لیوان برای محافظت از حشرات و آلودگی ها استفاده میشوند.

زیر لیوانی ها از بهترین محصولات تبلیغاتی هستند زیرا علاوه بر جدید بودن، بخاطر کاربردش بسیار در معرض دید است. استفاده از زیر لیوانی نوشیدنی به عنوان یک ابزار بازاریابی ارزان و موثر و ماندگار برای کسب و کار شما است و برای دستیابی به مشتریان جدید و تعامل با مشتریان قدیمی است. زیر لیوانی را در رستوران‌ها و کافه‌ها اغلب زیر لیوان نوشیدنی مشتری قرار می‌دهند که لوگوی مجموعه یا برند نوشیدنی روی آن حک شده است، با این کار مشتریان با هر بار نوشیدن، نام و لوگوی برند را می‌بینند و علاوه بر مشتری ها نیز افراد زیادی توجهشان به لیوان های شما جلب میشود.

نعلبکی ها نیز از دیرباز در فرهنگ شرقی به همین منظور مورد استفاده قرار می گیرند. هنگام نوشیدن چای مرسوم است که از ست فنجان و نعلبکی استفاده کنید. در اواسط قرن بیستم، زیرلیوانی های نوشیدنی ساخته شده از مواد و مدل های بسیار متنوعی برای مصارف خانگی تولید شدند. که همچنان امروزه به عنوان ظروف خانگی رایج هستند و در رستوران ها نیز مورد استفاده قرار میگیرند.